Svettig och dumsnal

fre 8 Jun -07

Sitter pa flygplatsen och bloggar, men eftersom de ar omoderna nog att ta alldeles hutlosa priser for internettande (like, 9 euro i timman? vad tanker man med? hello informationssamhallet liksom) sa kopte jag bara en kortis och nu sitter jag har och vill blogga pa tid. Minuterna blinkar elakt i knallgult langst upp pa skarmen.

Det ar varsta galna apokalypsvadret har idag, hur mycket tryck som helst och varmt som i tropikerna, fuktigt ocksa, sa man blir helt galen. Nar som helst kommer himlen falla ner kanns det som. Jag svettas som en gris men det borjar avta lite nu nar jag kommit in pa flygplatsen… men det var kaos pa centralstationen, installda tag och tusen svettande turister overallt och fanvetevad. Tur att jag flyger SAS den har gangen, de har det alltid ratt soft vid sin incheckning och man kan gora allt i automaten och sa. KLM ar precis som flygplatsen inte riktigt inne i informationsaldern an och har inte fattat det har med digital betjaning, plus att de alltid verkar ha galet langa koer.

Idag har jag varit kanske minst kreativ NAGONSIN, sa javla daligt jobbet har gatt. Fast det var mest pa eftermiddan, pa formiddan var vi och overvakade en radioinspelning pa flamlandska och jag var ratt stolt over att faktiskt forsta varenda ord. De har det soft, de som jobbar med editing och sant. Galet rika kontor blir det i alla fall. Som ett lyxhotell ungefar. Och sen eftersom man ar deras kund kommer de och passar upp pa en och ger en kaffe och kakor och lunch.

Pratade med en accounttjej om gays nar vi satt och drack kaffe i solen och vantade pa att de flamlandska voice oversarna (rostskadespelarna) skulle komma till studion i Belgien dar de satt (DAR snackar vi digitala aldern!) och det var ganska surrealistiskt, hon utgick naturligtvis fran att jag var heterosexuell och typ ”I have a bisexual friend and every time he says he’s got a new crush I’m like: boy or girl? HAHAHA”. Och jag typ: ”You don’t say…” Och hon ba: ”Ja de har det bast for de har sa mycket att valja pa”. Aldrig hort den forut typ…

Hade tankt citera mer for det blev ratt roligt men nu tog tiden slut. Dumsnal var det. Jaja.

Uppdatering 20.20
Ja, som man kanske kunde ana ar apokalyptiskt ”himlen faller ner”-vader inte det basta att flyga i, sa min flight var installd och KLM-abaket jag ar ombokad till ar ocksa forsenat, sa jag far val se om jag kommer fram ikvall eller inte. Javla skit typ.

Vill bara fortydliga ang dumsnalheten att det ar liksom inte sa att jag inte kan lagga ut en tia pa random strunt, utan det ar att det nastan blir en princip nar det handlar om sant som internet. Det borde ju vara gratis.

Men jag sag en SKIT-sot kille pa Food Court. Mjolkchokladbrun med jatteafro, klargron troja, snygga jeans, kreativa glasogon (ja men ni VET vilka jag menar) och varsta grymma sneakersarna med mangfargade sulor. Sa satt han och sag lammkottig ut med den dar minen av ”jag vet att du tittar pa mig och jag forsoker se obekymrat snygg ut” och jag satte mig typ nastan mitt emot honom och sag precis likadan ut dar jag satt och petade i den ackliga sallad jag kopt mig i nan slags halsosamt infall (bla!). Han hade kakat klart och rokte en cigg och bladdrade i ett anteckningsblock och blandade en kortlek (!). Tyvarr ar jag lite for feg for att gripa tillfallet i flykten, men jag fantiserade om att chatta upp honom och kom pa grymma repliker hela vagen till gaten – sen insag jag att den var installd och sa borjade strulet.

Jag maste sett ut som varsta spoiled tonaringen dar jag struttade fram langs rullbanden med snorpt mun i nattlinnesformade lila klanningen over royalbla cheapisarna och skosnorena pa mina sma adidas i varsta rosetterna eftersom de gatt upp och jag behovt knyta dem under stress, och sa klarrosa liten tygvaska pa armen. Haha.

Uppdatering 21.35
Ja tro inte att jag kom ivag assa. Nu spenderar jag gladeligen en halv manadslon pa internetkafeet i vantan pa battre tider och haller tummarna for att det ar tredje gangen gillt och nasta flyg lyfter.

6 Responses to “Svettig och dumsnal”

  1. Denise Says:

    My world — welcome to it.
    Fast jag brukar jag dricka champagne i First Loungen förstås när planet blir inställt eller försenat.
    Och med mitt 3G-datakort är jag ju uppkopplad överallt — och jobbet betalar räkningen.
    Eh.
    Rättvis värld det här. Haha.

  2. Love Sex Money Says:

    Hahaha ja det är ju ungefär lika. Typ. Fascinerande, jag var på fest i Uppsala med mestadels studenter och kände att jag liksom blev till värsta glassiga globetrottern i folks ögon, fast själv så ser jag mig mer som en lallande junior som leker karriär. Ska nog skriva ett inlägg om det där (mm) men nu måste jag jobba lite. Sweet Sunday…

  3. Denise Says:

    Men baby, du ÄR en glassig globetrotter. Nu får du ju faktiskt justera din självbild.

  4. Lost in Deutschland Says:

    Väntade på vän & syster som hittade biljetter via Amsterdam till München i Fredags. När vän nummer ett kom fram var klockan 01:00 natt till lördag (resan började då från Sthlm 14:55) syster till vän nummer ett kom träffade jag på lördagen klockan 12 (hennes resa började kl:17 från Sthlm) Skönt när man får resa 36 timmar, istället för de 2,5 som det borde ta…

  5. Love Sex Money Says:

    Denise – mjo, mja, asså kanske egentligen, men jag har severe identity issues med min klassresa ;)

    Lost – Ja men eller hur? Köpte de resan på visa/mastercard? Då kan de få ersättning för försening på en inbyggd försäkring. Kolla zurich.se /Experten på reseersättning since the good old days när jag var SJs bittraste kund

  6. Lost in Deutschland Says:

    Haha! Bittra resenärer unite! Perfekt, tror faktiskt att de köpte biljetterna med Visa kort. SJ don’t even get me started – i princip gillar jag tåg (kommer ju från järnvägsknuten nummer ett) men hatar SJ.


Kommentera

