Den nya innedrogen KORAD!

mån 11 Jun -07

Jamen Otto konstaterade det nyss och så fort jag hörde det kändes det ju så självklart: den nya innedrogen är den gamla utedrogen! Den mest ut-iga drogen ni kan tänka er. Precis: TEH RETURN OF TEH ECSTASY. Med new rave kommer inte bara kläder och musik utan självklart också rejv-drogen numero uno. Got E?

(Det är mycket som kallas den nya innedrogen och av skiftande karaktär, men ni vet ju att Lovesex har svaret.)

5 Responses to “Den nya innedrogen KORAD!”

  1. Lost in Deutschland Says:

    Jag tror dig, var på elektroclub i lördags (svensk DJ, Magnus nånting. whatever) och alla verkade älska världen, musiken, de andra gästerna och bara leeeeee. Vad är grejen med liquid ectasy btw? är inte det något som the old amsterdam erbjuder?

  2. Love Sex Money Says:

    Liquid ecstasy är samma sak som gamla godingen GHB – det känns iofs nästan mest ute nånsin, om man pratar fd innedroger, vilket borde betyda att typ ängsliga svenska electronissar som är galet trendiga borde vara all over den här gamla date rape-drogen.

    Nu gör ju jag inte droger mer än kanske ett totalt verkningslöst bloss en gång i halvåret, så det är mest käften som går här, men trenderna kring dem är ju fascinerande.

    Vet inte riktigt vad klubbscenen i Amsterdam säljer, de brukar inte erbjuda mig, men i Redlight är fortfarande ”cocaine-ecstasy-cocaine?” mantrat för de mörka männen som hoppar fram ur skuggorna.

  3. Lost in Deutschland Says:

    heh, kom på att det lät lite som om jag försökte kolla upp drogmarknaden i Amsterdam – men jag är mest nyfiken. Tycker att det är rätt fascinerande (sett serien ”the wire”? love it.) med trenderna och hur marknaden fungerar.

    Kom förövrigt fram en snubbe till min pojkvän i lördags och frågade honom om han hade ”kalk” (åååh vilket bra hemligt kodord tyskland. verkligen.)vilket jag garvade ett tag åt eftersom det måste innebära att han ser ut som värsta dealern..Hahaha.

  4. Mella Says:

    Jag har aldrig förstått hur en drog kan vara inne eller ute. Är det inte alltid kola som är inne – bland snobbarna? Grönt hos rinkebysvenskarna. Syra hos harvardprofessorerna. Någon borde uppfinna en helt ny drogkategori, det skulle ge utrymme för innedroger… Opioider släng er i väggen. Tänk om grabbarna i Marocko skulle käka nya innetabletter som gjorde huden leopardmönstrad för dagen, vilken hit!

  5. Love Sex Money Says:

    Lost – Kalk? Awesome! Jag kan inga sköna slangord, här säger alla bara coke hela tiden (när de pratar engelska alltså, vet inte vad de säger annars). Fast nu när jag läser Snabba cash är det massa spännande ord på svenska. Koks trodde jag ingen jävel sa nuförtiden, men det kanske de gör?

    Mella – Syra på Harvard säger du? Hotttt! Men det är klart att det går trender; det följer med att det går trender i vilken kultur folk vill tillhöra. Typ, hade inte stureplanskulturen blivit så svenssonifierad hade kokainet inte spritt sig så mycket. Folk röker på mer när det är sommar och de lyssnar på gammal reggae på nån gräsmatta. Det trendcoola folket börjar prata techno i Nöjesguiden och vill göra rave-grejen. Non? Spekulationer.


Kommentera

