Är du strejt eller bara dumihuvet?

fre 15 Jun -07

Ett favorittema som jag spunnit på förut och som Dexo frekventerar på A Grand Day Out (nåja, har skrivit om minst två gånger iaf) är det här med guilty pleasures.

Otto brukar konstatera ibland att jag den mest PK människa han känner. Eller om det var nånsin träffat? (Parentes: han har senaste veckan också skämtat vilt om mitt internetberoende. Det är roligt för att det är sant. Det får mig att kasta pappersplan i huvudet på Otto för att det är sant. Det är bittert för att det är sant.) Jag vet inte exakt vad han räknar till PK, mest kanske min omvärlds- och människosyn.

Fuck jag hade en asbra övergång på g till det jag skulle komma till, men jag glömde den så nu blir det där lilla stycket totalt irrelevant. Whatever, insert övergång here.

I gayvärlden finns en tendens att vara lite skeptisk mot bibrudar. (Jag sa ju att det behövdes en övergång; och vad fin den hade varit) De – vi – räknas som lite opålitliga, man vet inte riktigt vad de vill, om de gillar både killar och tjejer ”på riktigt” eller om de, gud förbjude, är ”såna där tjejer som hånglar med sin tjejkompis för att göra killarna kåta”. Så gör man nämligen inte. Dels är man ju strejt by default om man gör det (och strejt vill ju ingen va), dels är man bara random dumihuvet, ett offer för samhället, eller hur retoriken nu går.

Men jag erkänner: jag blir kåt av tanken på att nån blir kåt av mig med någon annan, och de får gärna vara av olika kön. Det blir nån slags skön avundsjuka inblandat, ”nu är hon där med någon som är något jag aldrig kan vara”. Erkänn lite gött eller? Och suh-prise, det gör mig varken strejt eller dumihuvet. Vem som har vilket kön spelar ingen större roll, men snubbar brukar ju ha en lite större benägenhet att tända på girl on girl än vad tjejer som gillar tjejer har att tända på strejt, så den situationen uppkommer väl oftare (och nu pratar jag inte så mycket hångla på dansgolvet som själva tanken på – har ännu inte haft förmånen att ha en masturberande åskådare på en liten stol i ett dunkelt hörn av rummet, men bring it on liksom. Obs pinnstol obs).

Exempel direkt från verkligheten:

Fargo som är en gammal fling till mig och jag brukar prata mycket av mina olika brudaffärer som han alltid är totalt into. Jag kan skämta om att jag ska ta saucy bilder av mig och Paris getting it on och skicka till honom, och om jag kunde komma undan med hedern i behåll skulle jag definitivit kunna göra det.

Paris å andra sidan (hon har ju också varit med ett tag nu) berättade att hon lite svartsjukt fantiserade om mig och Tysken (mitt enda one-night i år, som också är mitt enda heterosexuella samlag i år, vilket renderar ca 10 min av total kuken-i-fittan-tid 2007, just saying) när hon misstänkte att jag gick hem med honom, och mina fantasier om hennes fantasier om mig och Tysken var långt mer lysande än det halvtaskiga ligget självt.

6 Responses to “Är du strejt eller bara dumihuvet?”

  1. Louise Says:

    Jag garvade högt. Bra avslutning på veckan. Ha en skön helg – jag kommer tillbaka!

  2. elin Says:

    du kommer inte undan med hedern i behåll baby.
    du är omnämnd hos det ljuva livet idag också om du inte sett det redan.

  3. Love Sex Money Says:

    Men det är ju därför det bara är skämt, och jag säger ”skulle definitivt kunna” (ja, här kryper guilten fram…)

    Och tjoho, I’m famous on the internet! Eller påväg. Typ. Nästan.

  4. Denise Says:

    Kärlek är fascination.
    Kärlek är att gilla sig själv MER i någon annans sällskap.
    Kärlek är att njuta av att vara föremålet för någon annans gillande av sig själv MER i sitt eget sällskap.
    Samma sak med sex.
    Very meta.
    Sex är ju annars bara två (eller flera) kroppar som gnuggas.

  5. Love Sex Money Says:

    Denise du är så vis! (och nu är jag inte ironisk)

  6. Denise Says:

    Jag funderar på att starta en spalt. Du vet.


Kommentera

