The smell of fish

mån 18 Jun -07

Några dagar gammal men alltid lika läsvärd: College Callgirl skriver om hur killarna aldrig tror henne när hon säger att hon är världsbäst på att suga kuk, för alla har redan varit med brudar som skrutit om sin ability utan att leva upp till det. (Apropå blowjobs, via Dexo läser jag att bögen förlorade mot bruden med fyra noll i anonyma blowjobs i en tävling regisserad av Vice, så där dog den myten.)

Får väl erkänna att jag kanske själv hävt ur mig något förhävande om mina talanger nån gång eller två, men det var antingen mest på skämt för att teasa någon jag ändå inte skulle få, eller på den tiden jag faktiskt hade någon sorts rutin och kunde mina knep och knåp. No more, my friends. Jag har inte sugit kuk som om jag menade det sedan sommaren 2005. Det är ganska längesen. Their loss *ironi*.

Inte sagt att jag får äta så mycket fitta heller. Men nu blir jag bara bitter, så jag låter detta osökt föra vidare tankarna till ett annat ämne jag funderat lite på. Fisk.

(Jomen asså alla vet ju att fittan luktar fisk, eller att fisk luktar fitta – it’s not necessarily a bad thing, det är bara så det är, vi har hela spektrat från delish till isch. Ni kan väl er PSTQ; ”förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär”.)

Ska jag börja äta fisk igen? Argument för: det var väl gott, det är nyttigt. Argument mot: gammal vana, bekvämlighet, jag saknar det inte.

Yes/no?

9 Responses to “The smell of fish”

  1. Lisa Says:

    argument mot: det utfiskas som aldrig förr, ur en ekologisk synvinkel är det betydligt rimligare att äta vilt kött (i.e. käka älg!). Detta pga överfiske, vattenföroreningar, algblomningar och artutrotning. Ca 30% av de fiskar som fiskades kommersiellt på 1950-talet är nu i stort sett borta.

    onödig faktautläggning, sånt här vet du ju… :)

    argument för: ser man vegetarian som någon slags civilisationspryl, ‘jag står över djuren etc. etc.’ är det rimligare att äta fisk, eftersom däggdjur står närmare oss biologiskt. Någon slags ‘jag hejar på min art-‘pryl…

    eat pussy – not fish

  2. motherfakka Says:

    allt som kommer från sjö/hav är av ondska.

  3. karin Says:

    Jag började käka fiks igen i våras och det känns rätt bra, gott med lax och räkor iaf. Att inte äta fisk kändes est som en tråkig gammal vana eller jag vet inte jag, kanske var jag bara jävligt sugen på en räkmacka… Gjorde det väl dessutom mest för att förenkla restaurangbesök och släktmiddagar och sånt där och för att, som du skriver, känns lagom nyttigt och hurtigt sådär. Sedan kan jag hålla med om Lisas argument om utfiskning etc men jag håller mig borta från torsken och de mest illa drabbande fikssorterna.

  4. Denise Says:

    Va? Fisk?
    Jag har alltid tänkt SURKÅL i olika former: kokt, okokt, gammal, nyskördad, rutten.

  5. ania Says:

    SUSHI?!?!?! HELLO!?!?!? och kom inte och säg att den vegetariska är lika god för det är den inte. (som mediamänniska MÅSTE du dessutom älska sushi ju!! hehe)

  6. Sassy Says:

    Jag har bestämt mig för att börja.

  7. Love Sex Money Says:

    Denise – shit, vilken surkålserfarenhet du verkar ha! Jag kan typ inte ens spekulera i hur sårkul luktar (well, som fitta uppenbarligen, men du fattar).

    Ania – jag har typ bara ätit fisksushi två gånger i mitt liv, sen blev jag vegetarian, men visst har du rätt i att jag ÄLSKAR veggiesushi! minns inte hur den andra smakade men obehandlad fisk känns lite lamt på rak arm.

  8. M Says:

    Fisk?
    Surkål!??!
    Nej – fitta smakar tomat med salt. Så det så. Numera kan jag inte längre äta min favvomacka (limpa, smör, skivad rumsvarm solmogen tomat, salt) utan att börja flina och tänka på cunnilingus. Härligt!

  9. Sara Says:

    Jag tycker inte att min fitta lukat något… det har aldrig min pojkvän tyckt heller…men ja ghar alltid undrat varför folk säger att fitta lukat fisk??


Kommentera

