Mitt antabus: Texas Hold ‘em

ons 20 Jun -07

Idag var jag kvar till klockan halv elva på jobbet – men inte för att jag jobbade (iaf inte den sista timman), utan för att jag spelade Texas Hold ‘em med vår nyanställde inhemska förmåga som vi kan kalla Fräken – inte fröken, utan unge herr. Fräken berättade på sin första dag att han visserligen inte var någon ”womanizer” men ändå lyckats få med sig ett stycke hem och bara sovit tre timmar natten till idag. Vid åttatiden ringde någon som jag antar var hon och han svarade ”Hee schoonheid,” hej skönhet. Det tyckte jag var roligt.

Anyways, någon på jobbet köpte ett pokerset häromdagen och eftersom jag hatar att ge mig in i saker jag tror att jag ska förlora hade jag inte spelat poker på säkert tio år, och gått miste om massa roligt på vägen. Men jag blev övertalad att testa Texas Hold ‘em (typ det stora i Sverige för två-tre år sen) och fan vad kul det var!

Och idag satt jag hellre i boardis (= the boardroom) och tjöt av spänning och sköt högar med marker över bordet med Fräken än att smita upp och kolla mailen igen. Otto och chefen var också med men de åkte ut. Jag är kass både vinnare och förlorare så jag njöt i fulla drag av det, speciellt som jag vann över Otto när han körde ”all in” och satsade hela potten. Ha-HA! Där satt den! Sen förlorade jag i slutändan iofs… men mentalt var jag kvällens vinnare. Och jag längtade inte till internet en enda gång ;)

Kommentera

