Det är fortfarande abort som gäller, alltså

tor 21 Jun -07

Idag på lunchen pratade jag och Otto om tvåspråkiga barn. Vi är båda överens om att det vore något av en personlig triumf om man skulle lyckas prestera några såna nån gång i framtiden. Det är typ tio gånger coolare än vanliga kids. Sen ska man ju inte skaffa kids för att det är coolt, och det skulle vi ju inte göra heller, men ändå. Lite som multiracials, det är också skitcoolt ju.

Just nu vill inte jag ha några barn alls, men jag läste en blogg som pratade om det här med heteronormen och lyckade parförhållanden med bulle i ugnen osv som fick mig att tänka på det här.

Det vore väl kul att ha familj om tio år eller så. Dock är denna tanke ganska intimt förbunden med skräck för egen del. Hur i helvete ska man kunna hålla ihop ett förhållande när det kommer ungar in i bilden? Jag kan liksom inte tänka mig mina egna framtida yngel som annat än skilsmässobarn, och fastän det inte per definition behöver vara nåt fel på det har jag ju min egen dubbelfamilj i bagaget och det var fan inte kul alla gånger *grav underdrift*.

Jag tänker familj och ser mig själv i nån slags fetare, tröttare, trettioplussig version av mig själv, ett vrak efter för mycket arbete och ett nyligen avslutat uppslitande förhållande med nån emotionellt handikappad snubbe/brud som mina två-tre mini-me’s bor hos varannan vecka och, ja usch bara tanken liksom. Vad spelar det för roll om de så är fyrspråkiga negrer när jag tänker att man måste upprätthålla lögnen om den eviga tvåsamheten för att inte skada dem?

6 Responses to “Det är fortfarande abort som gäller, alltså”

  1. christina Says:

    det skrämmande med det där om tio år är ju också att man typ måste början inom tio år. känns obehagligt och stressat.

  2. Herbert Anka Says:

    Jag är multinationell, duger det? Min pappa såg dock till att jag inte blev tvåspråkig, det skulle skada min svenska, trodde han!

  3. Love Sex Money Says:

    Men Herbert, du är ju inte min avkomma. Vad spelar det då för roll?

  4. kexet Says:

    hålla ihop ett förhållande..
    var köper jag ett förhållande någonstans?

  5. Herbert Anka Says:

    Rollen att vara ‘inne’, såklart!

  6. Love Sex Money Says:

    Kexet – WORRRD!
    Herbert – snap, got me! :)


Kommentera

