Där fick du!

fre 22 Jun -07

Jag ger ofta väldigt lite fysiskt uttryck för min ilska. I’m a talker och har inte mycket till övers för silent treatment, smälla dörrar eller krossa porslin.

Men jag kastar telefonen i soffan eller sängen med eftertryck när jag lagt på efter ett samtal som upprört mig. Dunk, studsar den mjukt, hur hårt jag än kastat, eftersom jag är ansvarsfull nog att aldrig kasta den på hårda ytor.

DUNK PÅ DIG! DÄR FICK DU DIN SKIT, tänker jag till telefonen.

2 Responses to “Där fick du!”

  1. Anna Says:

    som en männsika med många inneboende aggressioner har testat diverse olika utlopp för dessa och jag måste säga att silent treatment är det absolut mest effektiva. Antagligen inte det mest hälsosamma dock.

  2. M Says:

    Jag brukar låtsas slå min dator när den inte gör som jag vill, eller när jag inte får nått riktigt gjort. Då höjer jag armen högt högt i luften med knuten näve och sedan slår jag den rak ner mot datorn så att den ska tro att jag ska slå den. Men precis innan handen landar på tangentbordet och slår det sönder och samman, viker jag liksom av och slår istället hårt hårt i bordet bredvid datorn. HAHA där blev du allt rädd! brukar jag tänka.
    Och en gång kastade jag ett glas i golvet så att det krossades och det sprutade skärvor runtomkring. Det var otroligt skönt och befriande.


Kommentera

