I want to be a part of it, New York, New York

sön 24 Jun -07

Såg just Shortbus. Det är en sån där film som får mig att vilja lägga mig ner och gråta, typ över alltings bräcklighet, över sexualitet och relationer, över issues och tillkortakommanden, över själens ensamhet osv [insert more pseudo-deep bullshit here].

Fast alla trådar hade inte behövts knytas ihop på slutet, det försämrade lite.

Se den i vilket fall, om inte annat för att folk har sex på riktigt och du ser både kuken och fittan och allt däremellan och det är ju lite spännande att se spelfilm på det viset.

2 Responses to “I want to be a part of it, New York, New York”

  1. Eric Goesta Says:

    Alltså jag tyckte den var värsta boring. Lite knulla, lite snäll sensmoral, lite skönt New York-häng, lite snälla neuroser, lite skön öppenhet mot det avvikande, pangbom ut i handeln och casha in på den medvetna marknaden. Det finaste i filmen var kulisstaden som var himla snygg.

  2. Love Sex Money Says:

    Jag lever mig in skitmycket i nästan alla filmer, tror det har något att göra mig att jag är gravt underexponerad för rörliga bilder genom hela livet. Så jag tycker sällan att nåt är tråkigt, såvisa jag inte ”don’t GET it”, typ om det är för artsy eller för svårt.

    Och så är jag sjukt svag för filmer som använder sex för att kommunicera något annat än ”de har en romans”, gärna med ledsna människor som ligger. Det är fint. Det är som på riktigt.


Kommentera

