Midsommar

sön 24 Jun -07

Det regnade som om det var den yttersta dagen igår kväll, och trots att vi skickade ut ett djärvt swat-team att sätta upp partytältet i skyfallet och trots att jag stoiskt och förväntansfullt satt ensam på en kartongbit med en öl i handen och vaktade det (till förbipasserandes stora förtjusning) så bestämdes det att vi skulle vara inne – hos mig och Otto.

När jag fick höra det blev jag så barnsligt besviken – ungefär som matadoren i Ferdinand som inte får visa sin djärvhet med sin cape och sitt svärd – att jag slängde telefonen på den sjöblöta gräsmattan, very smart. Sen cyklade jag och hämtade nubben som befann sig hemma hos nån annan, cyklade i ösregnet och hatade allt, men när jag kom tillbaka till mitt eget hem där festen nu var i full gång tänkte jag ”boo-hoo, get a tissue” och gaskade upp mig. Vad är en blöt gräsmatta under ett partytält, serri?

Sedan artade det sig till en väldigt midsommaraktig tillställning – vi brölade med till Livet är en fest och Kolla kolla, någon engagerade alla i en ironisk ”klappklapp-klappklappklappklapp-SVERIGE!” eller ännu bättre ”Sverige åt svenskarna, tjalalala!” (alltså fatta, en handfull fulla leftie-svenskar i utlandet plus en engelska, en holländska, en kanadensare och ett franskt-tyskt par i skränig kör). Vi åt färskpotatis med dill och vi drack nubbe och Absolut och vi åt sill och gravlax och jordgubbar med vispgrädde och vi sprutade ner varandra med sprutgrädde och hävde två plattor öl och tiotusen pyttesmå flaskor Flügel (”get your duck out! the après-ski drink”) och jag och Sassy gjorde miner i takt (helt oavsiktligt) och den lilla dalahästen kom fram och ja, det var en riktigt trevlig midsommar.

Fyra saker fortsätter göra stort intryck även dagen efter:

Jag och Sassy testade fisk för första gången på hur länge som helst. Inte sagt att jag helt ska börja, men jag tänker prova ett litet tag och känna efter. Sill och gravlax var dock en stor besvikelse. Ingen smaksensation direkt. (Idag slog jag på stort och beställde forell på resturang och fick in en hel jävla firre, skitnervös var jag när jag började äta, men det var det tråkigaste på hundra år.)

Och att François kan slicka sin egen nipple! Like HELLO! Jag hade aldrig ens reflekterat över att det skulle kunna vara möjligt innan jag läste Jenna Jamesons självbiografi, men att en porrstjärna med sillisar kan göra det är ju inte så konstigt… Men en snubbe!? Och sen fick jag reda på att även Sassy kan nå bröstvårtan med tungan. Jag har typ en tvärhand kvar! Är det jag som är en nipple-cripple eller är det mina vänner som är sjukt begåvade? Kan ni? Jag måste bringa klarhet i frågan. Samt lära mig att göra det själv.

Kanadensaren ska tillbringa sommaren i New York och erbjöd mig att crasha på soffan om jag ville komma över, och åka en vecka till New York är typ det jag vill mest av allt just nu! Hade pratat med Bästisen + entourage, men de verkar dissa, så en soffa i Brooklyn vore ju rätt awesome det med!

Och så fyllans seghet som satt i hela dan på jobbet idag (joråsåatteh där var jag idag också).

7 Responses to “Midsommar”

  1. mademoiselle Says:

    Haha, vilket ämne att komma in på :) Hade inte kunnat svara på rak arm men för att utöka ditt statistiska underlag så kollar jag närmre och finner att det lite talanglöst fattas 2-3 cm från tungspetsen. Dough.

  2. netza84 Says:

    Jag vet att jag testade som yngre och det gick men man fick sträcka på allt man hade. Nu har jag större bobbies så det borde gå lättare. Har bara inte testat sen där där gången… Bättre at låta andra slicka på dem. ;)

    Anette

  3. Kaia Says:

    Haha, härligt med brölig midsommar med andra utlandssvenskar! Jag var alltid den enda, och folk bara ”vadå midsommar, vadå måste ni sjunga före varje shot?”, men jag firade snällt deras Cinco de Mayo och St Pattys day. Som var ungefär samma sak, fast med öl och utan snapsvisor.

    Är för övrigt också en nipple cripple. Får kalla in förstärkning.

  4. ania Says:

    jag kan, men det beror ju mer på att jag har hängbröst än på att jag är vig eller så :C

  5. karin Says:

    HAHAHAHAAAAAAAAA nu sitter jag och anna och tränar på att nå våra egna bröstvårtor med tungan… vi lyckas inte.

  6. Love Sex Money Says:

    FAN VA GÖTT, JA Ä INTE ENSAM!!!!!!!1!!

  7. Sassy Says:

    Jag har provat igen, och kan fortfarande, men den här gången med andra bröstet. Galet.


Kommentera

