Eftermiddagsrant

ons 27 Jun -07

Chefen är borta och då dansar kreatörerna på bordet: vi har haft en soft eftermiddag och kan nog vara hemma till halv åtta. Jag har satt några underordnade (fatta! jag har liksom underordnade! eller iaf folk som jag kan säga åt!) på att göra grovjobbet medan jag gäspar och surfar och sträcker på benen som värker lite av klackskorna och väntar på att komma in och bestämma och agera lite senare.

Mailar i skytteltrafik med Fargo som får det att pirra i magen igen och kanske finns det chans att träffas senare i sommar, kanske New York, kanske dela ett rum..? Kanske kanske kanske. Men innan det ens blir aktuellt har jag annat magpirr inplanerat (I do them all at once honey och visst är det puckat, visst blir jag sårad, whatever man måste ju känna att man lever också) med let’s play girlfriends-helg i London med Paris med de glittrande ögonen. Jag har aldrig varit där förut och är skitpepp – tänker sprit och musik, fulla engelskor som visar för mycket hud och spyr klockan elva när puben stänger, fulla engelsmän som säger ”let’s shag some birds”, alkohol och dans, lakan och kroppsvätskor, high fashion och fishumor; det blir nog en fin helg. Det är ju jag och Paris, vi är rätt fina.

Det är förresten därför jag redan nu försöker öva på att bli bättre på att stylta runt i höga klackar… man vill ju se London von oben liksom, men som alternativare under tonåren lärde jag mig inget annat än att klampa omkring i Underground-kängor eller vintage-gympadojor, vilket jag får sota för nu när jag plötsligt fått för mig att jag vill ha heels – undvek dem av pur ängslighet fram tills några månader sen, men nu ska jag konfrontera min rädsla! Guldskorna med tolvcentimeters kilklack ska rocka Britannien! (Skiter i om kilklack är so last season, allt annat är liksom tio års övning från nu).

Förresten är fisk fortfarande en besvikelse, och bröstvårtan sjukt långt bort från tungan.

5 Responses to “Eftermiddagsrant”

  1. christina Says:

    på fler och fler sätt blir hon min idol, klackskor och londonresa. dessutom underordnade, medan jag själv bara är en. mon dieu.

    the löve.

  2. Scully Says:

    Jag kan nå mina!:o Var ju tvungen att testa jag med.

  3. ania Says:

    åh jag VILL kunna heels VILL VILL alltså älskar att vara längst inne på stället, men jag ser fortfarande ut som en skitnödig höna när jag går i dem. merde. stod på tå inne på riche igår enbart för att jag känner mig så överlägsen när jag är LÄNGST! LÄNGST! :D :D :D

    jag borde f.ö. komma och mäta mig med holländarna nån gång. men i höst ska jag flytta till barca ett tag, hörru! då är det väl.. nära? va? heh. puss

  4. ania Says:

    ps: den där surtönten anonymous på min blogg lyckades hinna se att jag råkade skriva ditt namn, men jag tog ju bort det igen efter tio minuter när jag kom på mitt misstag. bara så du vet. han är typ skvallerbyttabingbångblä. tror inte det var många som hann.

  5. Love Sex Money Says:

    Det är ingen fara, jag outar mig själv av misstag då och då också.


Kommentera

