Äga vapen, whut, jag?

tis 3 Jul -07

Ja.

Så stod det där i trappuppgången, ett litet fyrkantigt paket vidarebefordrat från USA. Jag såg någon länk nånstans ifrån och de var så små och söta och behändiga, och jag träffar ju ibland allsköns mänskor jag inte har någon aning om vad de egentligen är för typer – allt ifrån engelska indieband från myspace till arbetslösa venezuelaner från annonser – och jag går ofta hem ensam från krogen och fastän stan är säker tänkte jag att, det kanske är smart. Det kanske är vettigt. Det kanske kallas förebyggande syfte och det kanske hjälper en att förbli en självständig och orädd kvinna.

Och så beställde jag specialdesignad pepparsprej i färgen ”Prevention Purple” från Pepperface.com.

Värsta lyxförpackningen:

Tuff sprej i lyxförpackning

Med darrande händer (tänk om jag skulle råka avfyra på mig själv!?) packade jag upp steg för steg…

…läste instruktionsboken noggrant, tog mod till mig nog att byta ut ”the heat insert” mot ”the test insert” med sprejen skräckslaget riktad ut från balkongen, och vågade sedan osäkra – så här ska man hålla vapnet:

Eat this mofo

Sedan satte jag oändligt långsamt på skyddskorken på the heat insert, lade den i en liten plastpåse, lade den i en liten plastpåse, och la den i den lilla tygpåsen. Måtte den inte kunna utlösa sig själv! (Jag måste ju testspreja lite innan jag vågar stoppa i den riktiga).

Så då äger man ett vapen.

Otto tycker att jag är paranoid.

2 Responses to “Äga vapen, whut, jag?”

  1. Lisa Says:

    Prevention purple? Värt! Men vad snabbt du måste kunna få upp den ur plastpåsen, plastpåsen och den lila tygpåsen… förfelar det inte det hela lite?

    Jag ser pepparsprej i rätt färger som det nya fashion statementet 2008, vad tror du? :-)

  2. Love Sex Money Says:

    Ja men alltså det är bara för förvaring just nu – när jag övat klart med test insert ska jag sätta in heat insert i behållaren (den lila grejen) igen, och det är den man bär med sig, så att när jag blir överfallen kan jag bara dra upp ur handväskan, osäkra och avfyra.

    Haha lätt fashion statement! (Alltid skönt att stödja företag som profiterar på mänskliga rädslor också… ”klart att du är rädd, klart du ska ha en lila”)


Kommentera

