Så jag har inte blivit dummare av att jobba med reklam ändå

tis 10 Jul -07

Smartare än 96% av svenska folket påstår Illustrerad Vetenskaps IQ-test. Smartare än Alex Schulman också, kan man tänka sig.

IQ 128

5 Responses to “Så jag har inte blivit dummare av att jobba med reklam ändå”

  1. camila Says:

    Jag gjorde precis samma test häromdagen, men tappade bort länken när jag skulle ge den till någon(så tack för länken!). Men ärligt talat så är det ett riktigt bra test. Speciellt det där med räkna siffrorna baklänges-prylen. Snackar vi att hjärnan slår knut på sig själv!

    Joinar bästisen och frågar:
    när ska du skriva om festivalen?

  2. Bästisen Says:

    Jag fick 133 – kickass! Jag var grym på ordförråd och relationer, och som väntat var jag värdelös på minnesdelen. Jag stirrade bara intensivt på siffrorna och bad att de skulle hoppa in av sig själva – och baklänges, what’s up with that?

    IQ-test känns lite 50-tal, jag vet inte… är lite bisarrt.

  3. Bästisen Says:

    Har kollat upp testet, och visst, det ger uppenbarligen ett helt snedfördelat medel och ett konsekvent överresultat. Äh… Jag vet att du & jag är smartare än Alex Schulman. Och hur kul kan de ha på MENSA anyhow?

    Och nu ska jag sluta kommentarbomba dig…

  4. ania Says:

    jag fick 117 som tydligen är bättre än 87% av populationen iaf, hehe. var lite orolig där ett tag men det gick ju rätt bra. jag vart fan BRA på minnesdelen! och verbalt tänkande. oh well! skönt att veta att man inte är helt dum i huvudet iaf…

  5. kexet Says:

    haha 108 but it was in swedish.. so i guess, well done or something, or im not that stupid in sweden.. i dont know haha
    iq tests.. what to say about them huh..

    hahaha i just saved the file, and it gave me a 71108 score. amazing!


Kommentera

