Han fyllde 21 år igår och han var söt

fre 20 Jul -07

Det är nåt med folks vänner, skulle jag kunna börja det här inlägget (och gjorde just för den delen). Vänner till folk som hälsar på här nere i böglandet, de är de enklaste liggen. Och nu menar jag inte enklaste som i lättast att få på rygg, utan för mig personligen mentalt lättast att sådär hoppsan växla in liggväxeln i hjärnan.

Jag vet ju varför: de lämnar snart så det finns ingen risk för komplicerade efterspel, man har en enkel ingång eftersom man umgås som polare direkt, men man riskerar inte att krångla till en relation med en kompis eftersom man ju inte velar med kompisen, utan kompisens kompis.

Nästan riskfritt alltså.

(Såvida man inte skapar konstiga efterspel genom att blogga om precis allt förstås; fyllejag gav ut min bloggadress igår natt men bakisjag tror inte riktigt det uppfattades så jag känner mig relativt säker.)

Såhär: En snubbe jag inte känner, men som jag pratade lite med när jag var och föreläste på min gamla skola i våras, var här för att gå på lite intervjuer för praktikplatser. Hans kompis som jobbar på flygbolag hakade i sista minuten för att fira sin födelsedag på ett roligare ställe.

Sin 21-årsdag.

Det var igår, och klart vi skulle supa till lite med pojkarna då när det fanns anledning. Vi gick aldrig ut men hade det jättemysigt ändå, vi satt hemma och drack alla möjliga sorters alkoholhaltiga drycker (öl, rosé, portvin, rom, whiskey) och pratade om ditten och datten och blev fulla och glada. Ett tag satt vi uppe på det platta taket, som man kommer till genom att klättra upp för en brandstege från stackars Flatmates balkong – han sov när vi klampade tillbaka in genom hans rum – och ett tag stängde vi in oss i vårt tre kvadratmeter stora förråd där killen från min skola hittade vår landladys avlagda, uråldriga laptop och läste hennes mail eller nåt (let datakids party like datakids do!).

Vid det laget satt 21-åringen i den trasiga stolen där inne i förrådet med ett glas port i handen och jag stod mellan hans ben i mina rosa tajts och gestikulerade eller nåt som jag gör när jag är full.

Han var så söt så söt det lilla lammköttet. Lite brittisk lite gay, eller lite såhäringa fashionable fotbollshuligan med snaggat hår och välsittande rutig skjorta, smal och blond och charmigt sneda tänder som påminde om ett gammalt ex.

Det bara hände, det var så enkelt, som det är med folks vänner, och särskilt svenskar som är så vana vid ”nu blir jag full och vågar ligga”-tänket. Det ena ledde till det andra och sen var vi nakna med varandra på så där poänglöst berusat vis fast det var sweet ändå.

Jag insåg påväg till jobbet att jag ju lovat min terapeut att jag skulle försöka att inte ligga med random människor första gången vi ses, och det kändes ju lite kefft som kidsen säger att inte ha kommit ihåg i stundens hetta… Men jag konstaterade också på samma promenad att jag inte skulle ha nånting emot att träffa 21-åringen igen – kanske inte låter som en chock men jag har haft nån sorts period av att ”ligga neråt” som syrran uttryckte det, alltså ligga med sunk som jag helst aldrig träffar igen (bra där, skönt där) – medan den här killen verkade reko rakt igenom.

Men; nojig insikt 1: Jag tänkte faktiskt på riktigt ”men nej, nu när vissa kompisar läser det här kommer de störa sig på att jag är sådär slampig igen, ba TYPISKT HENNE, knappt hinner folk anlända till landet förrns hon trycker fittan i ansiktet på dem”. Och nojig insikt 2: i våras sammanställde jag en sorts lista över alla jag legat med i gamla bloggen, transparens är det nya svarta osv, en litterär ärlighetschock och en fascinerande katalog över mitt (sex)liv, och sen dess har LISTAN jagat mig. Jag tänker ibland fast jag absolut inte vill ”men hur ska det här se ut PÅ LISTAN”, som om jag borde ”ligga bättre” för att det ska ”vara värt en plats på LISTAN” – helt sinnes liksom, vem tänker ligglistor 2007?

5 Responses to “Han fyllde 21 år igår och han var söt”

  1. Denise Says:

    Och om man ar bog sa funkar inte listor eftersom, tja, man slutar helt enkelt rakna efter sa dar 100 stycken — vilket ju ar efter drygt ett ar. What’s the point?!

  2. LSM Says:

    Jag vet, jag borde bli bög!

  3. yfronten Says:

    Listor är kul, ju! Men jag fattar inte riktigt hur du menar. En person är väl alltid en, då syns det väl inte på listan om det var bra eller dåligt eller värt det? Eller måste sexet uppnå en viss kvalitet för att få vara med på listan? Har du räknat ut ditt pervoindex? Så här: antal personer man haft sex med gånger åldersskillnaden. Till exempel; om man legat med tio personer och den äldsta var född -69 och den yngsta -77. 10 X 8=80. Fast då måste man ju veta hur många man legat med och när de är födda.

  4. Love Sex Money Says:

    Ett namn på listan blir ju alltid kopplat till händelsen i sig, så i och med att personen överhuvudtaget är med på listan minns man ju om det var najs eller jobbigt – och då menade jag att jag kan känna att det liksom inte är ”värt det” att listan ökades på med ett namn, som att man liksom inte borde ha sex om det inte var bra. Men det är mest när jag nojar. Nu känns det som att det inte spelar så stor roll. Den som tycker att jag är slampig kan gå och lägga sig.

    Pervoindexet känt som fultal har jag räknat ut massa gånger men kommer inte ihåg nu :)

  5. yfronten Says:

    Den som tycker att du är slampig kan gå och lägga sig med nån, menar du?… Hihi. Jag tycker att det är helt okej att ligga runt så mycket man vill om man inte är i ett fast förhållande, fast jag fattar att det kan bli en tvångstanke om man pippar för att få flera på listan. Det är ju som när man vill bli av med oskulden för att ”alla” andra har gjort det.


Kommentera

