Konversation med mig själv 18.59

tis 24 Jul -07

– Men vad är detta? Har du varit och… köpt blommer? Och en riktig jävel till kvast också!
– Jaa det har jag hjärtat.
– En vanlig sketen tisdag, av ingen anledning alls?
– Johodu. Jag tyckte du förtjänade det. Det har vart en tung vår, och sommaren bara regnar så du aldrig får sola topless på din balkong fast den är perfekt för det. Och allt det andra. Du behövde lite uppmuntran.
– Och chokladgodis…! Precis sånt som vi gillar.
– Precis sånt vi gillar.
– Näe vad söt du är, det här behövde jag verkligen.
– Jag ville säga nånting också tror jag… Jag har varit dum. Mest mot dig men mot andra också. Så, javeenne men.. flåt eller nåt.
– Men kära hjärtanes.
– Eheh, ja men eller hur?
– Men du fan vilken färg du fick till. Lysande tacky och skitsexigt, precis sånt som vi gillar.
– Precis sånt vi gillar.
– Du är förlåten för allt.
– F’real? Du… det är precis sånt vi gillar.
– Eller hur. Precis sånt.

Abricot, Las Palmas and a touch of bathroom decoration

3 Responses to “Konversation med mig själv 18.59”

  1. Sherlock Says:

    Gladiolor? Är det så de heter, blommorna? Jag minns inte, men de står på favoritlistan trots minnesluckan.
    Låter dock som en rätt hälsosam pratstund.

  2. LSM Says:

    Ah, det stämmer nog, tack :)

  3. T Says:

    ”Kära hjärtanes” = ännu en kandidat för ”uttryck som används alldeles för sällan”.


Kommentera

