Dömda sexförbrytare förnekas rätten till ett normalt liv

ons 25 Jul -07

Och ja det är precis vad jag menar med den rubriken. Myspace bannar nämligen 29 000 dömda sexförbrytare och jag är upprörd. Har de blivit anmälda på Myspace, sure, ut med dem oavsett om de är förbrytare eller inte. Sköter de sig är deras brottsregister deras jävla ensak.

5 Responses to “Dömda sexförbrytare förnekas rätten till ett normalt liv”

  1. Kaia Says:

    I USA är de registrerade och man kan se exakt var de bor, och de får inte bo närmare än x antal meter från typ skolor, dagis, busshållplatser, etc. Fattar grejen, men vaddå göra dem till brottslingar för livet? Finns ingen chans till ett normalt liv ju, som du konstaterade.

  2. LSM Says:

    Ja men precis, jag blir så jävla provocerad – när man har avtjänat sitt straff har man avtjänat sitt straff.

  3. T Says:

    Stating the obvious förstås, men läste en amerikansk sociologirapport som konstaterade att det finns en metod som fungerar överlägset bäst för att rehabilitera sexförbrytare (i det fallet pedofiler): interaktion med en support group av människor som känner till ens förflutna men som accepterar en och hjälper en få sunda livsmönster (ojoj där lät jag som en southern baptist mn ni fattar). Den här metoden används nästan ingenstans eftersom folk blir så provocerade av den, det är bara några få kyrkor i Kanada som vågat prova :(

  4. LSM Says:

    KANADA GÖR DET IGEN! JAG ÄLSKAR KANADA! KANADA ÄLSKAR MÄNNISKOR!

  5. Mr Nice guy Says:

    Canada älskar oxå stoppskyltar kan jag tala om.

    Det är en sak med fyrvägsstopp, det kan jag acceptera, men när de till och med lägger in stopp mitt emellan två korsningar för att man ska hålla farten nere… då har det gått för långt. Canada älskar sina medborgare, lite för mycket…


Kommentera

