Över ett år sen sist

ons 1 Aug -07

Telefonsamtal med Sassy igår strax innan tio.

– Är du sjuk? undrar jag.
– Ja typ.. Men inte tillräckligt för att vara hemma från jobbet imorrn.
– Jag med, är förkyld men… (fniss) Men kan vi inte gå till jobbet och sen gå hem vid lunch typ båda två och sitta och vara sjuka tillsammans?
– Men jaa! Det gör vi.

Nu har vi lagat god mat, ätit glass och kakor, pressat mängder av apelsinjuice åt oss själva och läst Harry Potter i parti och minut (turas om med boken). Jag sov några timmar i soffan också medan Sassy rofyllt satt och läste Harriet bredvid.

Jag tycker jag förtjänar det. Har typ max tre sjukdagar per år, max.

One Response to “Över ett år sen sist”

  1. Sassy Says:

    Och jag är faktiskt sjuk, måste tilläggas. Inte för att det blir lika roligt då, men jag måste lätta mitt samvete. Dessutom har jag inte heller mer än typ tre sjukdagar per år.


Kommentera

