Dagens ilands-, förlåt, IT-landsproblem

mån 13 Aug -07

Hallå, kan man facebooka sitt ligg sov redan efter typ 24 timmar? Utan att vilja dejta? Facebooketikett någon? Jag vill inte ligga, jag vill bara spela teater, vi sa att vi skulle göra det. Okej jag kanske vill hångla lite, max. Jag ska bli celibat, som Elin i Fucking Åmål säger. Jag har tröttnat på att ligga, det är aldrig roligt längre.

Han körde iofs en jäkligt billig ursäkt att se mig igen när han gick, han tog en bok som låg i en hög av kläder på min fåtölj och ba ”Är den här bra? Jag tar den.” Så sa han ”Kommer du sakna mig?” Jag ba ”Jaja”. Han ba igen när han gick ”Lova att sakna mig nurå”. Jag ba ”Jaja, hejdå”, firade av ett trött charmtrollsleende och fick en puss på munnen. Sen kom han på att han inte hade mitt nummer, då skrev jag upp det på hans mage med en turkos tuschpenna.

Uppdatering: Otto föreslog att jag kunde poka (facebook-lingo; av engelskans poke) istället för att friendsrequesta direkt. Det låter ju bra.

Uppdatering igen: Asså jag poka’n (förlåt skitfult, var bara tvungen) och han ba poka tillbaks efter typ en kvart? Normalt? (Eh jag är på ett jättekonstigt humör och håller tillbaka mina inre demoner genom att vara fjortis – you know it.) Kommer ihåg att Ania en gång sa att jag var ”som en jobbig kille” som fick panik så fort någon hörde av sig lite. Men jag vet inte vad man ska göra när det faktiskt finns en reell möjlighet att ses igen. Liksom, vadå man bara tar en fika eller? Normalt? Ska jag friendsrequesta honom nu också eller? *cepar mig*

Uppdatering igen: Om han mot all förmodan läser den här bloggen verkar jag säkert som värsta sorterns psychobrud. But whatever. Jag är cool. Han skrev facebookmail iaf så jag behövde inte fundera på vad jag skulle ta för nästa steg. Jag svarade lite trevligt. Så nu är karusellen igång. Jag vet inte hur man umgås normalt med nån, tips? Som inte leder till missförstånd och/eller ligga.

5 Responses to “Dagens ilands-, förlåt, IT-landsproblem”

  1. kakan Says:

    ahhh,klart du måste facebooka honom!!! man kan aldrig ha för många vänner på facebook helt enkelt, spelar roll om det är ens sov eller klasskompisen man egentligen aldrig pratade med, så länge ens facebookvänlista växer så har livet mening.

    (ja, jag är fortfarande besatt, ja.)

  2. Anna Says:

    kakan, ville bara meddela att jag just nu har 17 fler vänner än vad du har på facebook.

    Hahahahahaahhaha. (jesus kristus. jag ska nog gå och lägga mig nu)

  3. LSM Says:

    Men Anna – jag har mer än dubbelt så många friends som dig! Ahahahahahah! (jesus det är tidigt..)

  4. Fröken Lund Says:

    Ja, jag har inget som helst tips. Som du läste på min blogg har jag hamnat i en märklig sits också med en kille som är väldigt söt och så, men jag vill inte strula till det eller ha sex. Egentligen vill jag bara ha en goskompis liksom. Men hur fan ska man få till det?


Kommentera

