Jag ska bli celibat

tis 14 Aug -07

rateds.png

(Ta mig med en nypa salt, will you? Författat sent igår kväll.)

Jag ligger nästan bara med människor jag antingen inte vill ha eller inte kan få. Inte kan få innebär antingen att de är ointresserade av mig eller att omständigheter i stil med fysiskt avstånd gör vidare utveckling poänglös. Ett snabbt överslag säger att närmare hälften faller i den första kategorin, två femtedelar i den andra och en ynka handfull (människor jag haft någon slags romans med) faller utanför.

Det fanns en period när jag var ganska nöjd med mitt liggande. När jag var nöjd med att vara singel. När jag inte hade fått rutin på one-nightsen. Needless to say: det var innan kategori A tagit överhanden.

Men på sistone (med undantag för vissa personer naturligtvis) har sex lämnat mig med någon slags tomhet och besvikelse följt av obligatorisk bakisångest och ibland sneda blickar. Jag har till och med – trots att jag t ex jämfört med bögarna ligger mer sällan än en katolsk präst bannad från söndagsskoleundervisande, vilket Denise aldrig missar ett tillfälle att påminna om ;) – blivit kallad slampa av någon som menat det, vilket faktiskt tog hårdare än vad jag nånsin trott att det skulle ta.

Om jag bara hade haft grymma, lyckliga one-nights hade jag såklart inte brytt mig om att kallas för varken det ena eller det andra; a number is just a number. Men det gör ont för att jag blivit något jag mot min vilja föraktar; eller kanske äcklas av tanken på att vara; eller skäms, skäms, skäms över: hon som har sex för att fylla tomrummet, hon som säger ja även när hon menar nej, hon som fåfängt hoppas på sexuell tillfredsställelse men blir avtänd redan när kläderna åker av, men ändå låtsas som att det regnar *insert taktlöst våthetsskämt här*.

Kan ni fatta att jag hellre väljer att framstå som en komplett idiot vars terapeut förbjuder henne att leva ut sina lustar framför att bara säga ”vill inte”? Är inte det det mest ryggradslösa patetiska ni har hört? Hallå, vilken tjej kan inte säga nej idag, liksom välkommen till tvåtusensju ditt jävla offer.

Jag brukade tycka att sex var jättekul. Det bästa. Jag tyckte att jag var hell of a ride och goddamn där satt den. Guess what? No more. Att ligga med fan och hans moster har tagit det ifrån mig. Idag är sex mest ångestframkallande – och det mest för att jag känner mig som ett så jävla kasst ligg när jag inte njuter. (Jovisst, alltid koncentrerad på något annat än pudelns kärna.) Jag vet att det är mitt eget fel och att det är jag som försätter mig i de här situationerna. Logiken? Icke närvarande. Frånvarande hela läsåret faktiskt, kalla till kvartssamtal ögonaböj. Jag tänker nånstans att har jag sagt A får jag säga B, annars blir de ju besvikna och tror att de inte duger. Och herregud vad tråkig och frigid jag måste verka om jag inte vill ligga. Och herregud vad tråkig och frigid jag måste verka – och vara – som bara tvärvänder från rosenrött fyllekåt (för OMG det blir jag ju) till impotent och äcklad så fort det verkligen blir åka av.

Jag vill inte bli besviken mer. Jag önskar att jag kunde lova mig själv att inte ha tillfälligt sex om det inte finns en riktigt jävla bra anledning (för det är ju inte tillfälligheten det är fel på, det är mina anledningar till den). Vet ni vad det sorgligaste är? Jag tror inte ens själv på att jag kan hålla det löftet.

6 Responses to “Jag ska bli celibat”

  1. christina Says:

    om det är en tröst (ute efter en?) är det många som inte vågar säg nej 2007. them guys too. den där om skulden och samvetet tror jag emellertid ligger tjejerna närmare, killarna känner sig odugliga. jag vet inte, tror du är grym utan sex också.

    pepp pepp.

  2. LSM Says:

    Christina, tack!

  3. ania Says:

    jo jag känner igen mig här. inte så lite heller. vill typ jubla när snubben får vinballe och man får säga ”men du, det GÖR inget, jag nöjer mig med att skeda lite”

  4. Denise Says:

    Gumman.
    Gumman, gumman, gumman.
    Det e okej.
    Kom nu sa dricker vi chokladmjolk och varmer honokakor och brer pa alldeles for mycket smor.

  5. LSM Says:

    Denise – jaaaa! *kapitulerar i dina armar*


  6. […] funderar på celibat igen. . Postat i Känslor, […]


Kommentera

