Facebook är lite som att gå ner för Kungsgatan

ons 15 Aug -07

Och jag pratar inte den i Stockholm då, utan den i min egen gamla hemstadort. Med den skillnaden att alla man någonsin känt bor i stan. Rätt vad det är går man in i någon man inte träffat eller pratat med på hur länge som helst och som känner en som en helt annan person och så hisnar det till i magen: Hur ser jag ut? Vad säger min uppenbarelse om mig idag? Vad säger man efter ”jo men det är bra…”?

Glöm aldrig det: alla kan hitta er på Facebook, från glömda barndomsvänner till framtida arbetsgivare och edsvurna högstadiefiender.

5 Responses to “Facebook är lite som att gå ner för Kungsgatan”

  1. ania Says:

    jag vågar inte ansiktsboken
    men folk tjatar
    MÅSTE
    HÅLLA
    MIG

    (gick ju jävligt bra med myspace tex)

  2. M Says:

    fast jag har försökt hitta folk där och inte hittat en enda jäkel. det var rätt deprimerande faktiskt.

  3. Sofia Says:

    Jag Vet!

    Jag var både vettskrämd och förtjust när jag upptäckte att typ alla fanns där, människor man förträngt, människor man tänkt på ibland men knappt visste levde. Och denna värld är inte bra för mina stalker tendenser.

  4. olle Says:

    jag tycker det är skitsvårt att hitta de man letar efter där. men alla verkar hitta mig förr eller senare. creep-ay.


Kommentera

