Google me google you

tor 16 Aug -07

Vidare på temat att stalkas: man ska ta informationen man skakar fram med en nypa salt.

Ta mig själv som exempel. Den som har mitt för- och efternamn (jo, jag är den enda som heter så) kan med lite skills och hjälp av Google, Facebook och Myspace läsa sig till fullständigt födelsedatum, anställningar och utbildning sedan jag slutade gymnasiet (allt från vårdbiträde och telefonförsäljare till webmaster, korrekturläsare, reklamjobb och journalist), min portfolio, att jag varit rollspelskonfirmand (pinsamt högt upp på sökresultaten) och haft att göra med tennfigursmålning (tusen gånger pinsammare; men kul är det), att jag benämnts ”estradpoet” (vilket om möjligt kanske kvalar in ännu högre upp på pinsamhetslistan än tennfigurerna, är inte riktigt säker på vilket som är värst), att jag skrivit på tusen politiska upprop och sist men inte minst kan man hitta sin väg till min Flickr där alla mina fåfänga partybilder finns att beskåda.

Om jag inte kände mig skulle jag undra vad fan det var för en person.

Som tur är kan man inte hitta till bloggen från mitt namn ens med blåslampa.

One Response to “Google me google you”

  1. Sofia Says:

    Jag tycker också man ska ta det med att stalka med en nypa salt. jag menar det är väl inte så hemskt att googla folk och så. Alla gör väl det. Och även om man stäcker sig lite längre så är man ju inget psyko för det. Jag gör ju det och vet att jag är helt normal =), även om man kan bli rädd när man märker vad andra kan ta reda på om en när man är ensam om sitt namn.


Kommentera

