LSM-Normalt 1-0

tor 16 Aug -07

Jag igår i sms kl 20.49: ”Hej vill du hitta på nåt?”
Fullständigt normalt.
Ha!

Fast det bidde inget förutom en trevlig och normallång sms-konversation; som bäddat för framtida normalt umgänge.

4 Responses to “LSM-Normalt 1-0”

  1. elin Says:

    framtida normalt umgänge låter fantastiskt. jag följer med spänning…

  2. LSM Says:

    Jag vet, det är spännande, men jag tror att jag gör mig förhoppningar i onödan; jag vet ju inte ens om jag tycker om honom när jag är nykter. Läskigast: han har en av Sveriges fulaste dialekter ;) Han är förkyld nu och ska bort i helgen men vi ska väl hinna ses innan jag går på semester…

  3. Monsoon Says:

    Vilken dialekt då? Gnällbältesdialekt? Eller göteborgska (tycker inte det är fult, men på killar kan det lätt låta lite fjolligt/mesigt/something, iallafall i mina öron). För övrigt måste folk från Gotland vara sjukt trötta på folk som kommenterar/härmar deras dialekter.

  4. LSM Says:

    Ang gotländskan: eller hur? Fast det ÄR fantastiskt. Samma med norrländska. Gnällbältet är rätt illa men jag kan oftast ta det. Har svårt för vissa sorters stockholmska och vissa sorters göteborgska. Däremot norrköpingsmål som många hatar tycker jag är jätteroligt.

    Syntluggen däremot pratar… blekingska.

    Bara Västervik som är värre tror jag.


Kommentera

