Vet ni vad

tor 16 Aug -07

Idag var en sån jävla skitkukskitdag att både jag och Otto slog huvudena i borden och kastade papperstussar (jorå, bokstavligt) och klagade klagade klagade – en sån jävla skitkukskitdag att snälla professionella kollegan X kallade kunden ”an utter cunt” och inte bara en gång.

Just sayin’.

Inte så konstigt att man hellre facebookar bort sina arbetsdagar eller fantiserar om att träffa någon som aldrig kommer leva upp till bråkdelen av drömmens trevlighet eller för all del spelar Wii* tills den otränade bananarmen värker, svetten lackar och berget av ogjort jobb tynger.

I dagarna passerade vi utan att märka det två år i knarklandet och nio månader på det här jobbet.

Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet. (Eh…)

PS. ”Det här är du i framtiden,” sa Otto och fnittrade som Beavis & Butthead. ”Nej det är det inte alls! Jag är lycklig i framtiden!” sa jag. ”Ja men det här är efter den lyckliga framtiden,” sa Otto. Och då hade jag förstås inget att sätta emot.

* Ja, vi har ett Nintendo Wii i källarn på jobbet – spelkonsollen med kontroller som känner av rörelser så att du ”spelar på riktigt” – och jag är kär i Wii-tennis; det är som sport fast utan det förnedrande elementet av vara tjugotusen gånger sämre än alla andra.

3 Responses to “Vet ni vad”

  1. J Says:

    Golf är det bästa Wii Sports-spelet. Många fredagar-efter-16 på jobbet har lagts på det.

    (Jag är för övrigt den J av manligt kön som bor i Hufvudstaden. Så var det avklarat också.)

  2. LSM Says:

    Är det världens bästa promenerare med lockigt hår vi pratar om..? Då måste vi spela Wii nån gång! (Det kan vi göra annars också iofs)

  3. J Says:

    SJälvklart (x2).


Kommentera

