Äckelrekord

lör 18 Aug -07

Igår kväll tänkte jag att jag skulle skriva ett ljuvt inlägg om trygghetskänslan i att återigen sitta på Schatjes pakethållare och skumpa fram genom Haarlem med händerna mjukt på hennes breda höfter, en flaska vin i väskan och lugn i hjärtat; cykelns klapprande över kullerstenarna ackompanjerad av hennes ständiga frånvarande mummel om trafiken med sockerrösten. Det var så fint och hon säger så mycket roligt och jag tänker skriva mer om det sen.

Imorse tänkte jag att jag skulle skriva ett seriöst inlägg om mina alkoholvanor när vad som skulle bli en lugn kväll och nattbussen hem blev flödande vin&sprit in på småtimmarna, stanna över natten och sätta rekord i äcklighet genom att vakna av att jag satt upp och spydde rosa Strawberry Margaritas i Schatjes rosa säng. Det är inte okej någonstans och jag tänker skriva mer om det sen.

Men jag slog äckelrekordet en gång till redan innan klockan slagit ett på förmiddagen och just nu slår de intrycken ut allt annat. Någon som minns den lysande blombuketten? Den köpte jag den tjugofjärde juli enligt bloggen. Sen har den stått där. I vatten i sin vas. I tre veckor. Ni vet hur blommor blir; stjälkarna som sakta mer eller mindre löses upp i vattnet som blir brunsvart och luktar bajs. Inte bara illa utan verkligen bokstavligt bajs. Att hala upp buketten med sina droppande halvt fermenterade stjälkar var som att hala upp Djävulen själv ur den stora svarta vasen. Ett moln av myggor som kläckts i koloni där nere svepte ut över lägenheten tillsammans med en stank så frän att jag bara kan jämföra med de ruttnaste hemtjänstgamlingarna eller kopissdammen bakom gödselstacken på morfars gård.

Min redan utochinvända mage kämpade för att hålla sig rät.

Det var så äckligt att musbajset i brödrosten, snigeln i diskmaskinen, gamle P:s bajsinsmorda gammelmanspung och den där tysken som spydde där jag skulle sova på en fest i februari var rosor och violer i jämförelse.

11 Responses to “Äckelrekord”

  1. ania Says:

    men [censureradr namnet]!!!! du som var så ordningsam och duktig när vi delade korridor! tror inte att det här med blomvasen kan vara sant. meeeen å andra sidan, sen dess har du ju gått och blivit mer noggrann med intimrakning, bättre på snygga outfits och bättre på att gå i heels än jag nånsin varit, så jag antar att ruttna blommor inte är en omöjlighet alls… och jag tror jag gillart! straffar du fortfarande dig själv genom att inte borsta tänderna?

    jag vill fortfarande komma och hälsa på. nån gång. eller så tar du och otto och pallrar er ner till barca i höst nån gång, ska ju bo hos våra kära f.d. klasskamrat där, skulle bli en hell of a ride kan jag tänka mig…

  2. LSM Says:

    Fast asså glömma blommor i vas har jag alltid gjort. Och slängt alla mina kläder på golvet och låtit dammet ligga i högar hemma hos mig själv. Men visst har jag kastat ordningsamheten överbord, jag missar ju tåg och beställer flyg till fel dag och sånt nu också. Det är ingen ordning alls i huvet längre. Men om det kommer på köpet med heelsen får det väl vara så ;)

    Asså det där med att borsta tänderna, menar du inte tvärtom nästan som belöning? Att tänka ”nä men ikväll är det fan så synd om mig att jag får gå och lägga mig utan att borsta tänderna”? Eh… Jo, det händer. När jag är riktigt ynklig.

  3. masha Says:

    när jag läser bloggar inser om och om igen att det kanske finns tre stycken som jag verkligen tycker om. tre stycken som man kan läsa utan att känna AHMENVAFAAAN och sedan deleta bloggen från sina bokmärken. din är definitivt en av mina topp tre-bloggar ever. älskar den och älskar ditt sätt att skriva på.

  4. masha Says:

    * inser JAG, ska det ju stå.

  5. yfronten Says:

    Hehe, jag gillar uttrycket ”innan klockan slagit ett på förmiddagen”. Du har lärt mig ett annat uttryck som jag fick användning av häromkvällen. En slemtomte stötte på mig och sa att han gärna skulle smaka på mig och undrade om jag fattade vad han menade. ”Äta fitta!” sa jag.

  6. Herbert Anka Says:

    Jag håller med dig helt och hållet masha.

  7. Isa Says:

    Tänkte bara tipsa, om du inte redan vet: http://yourdailylesbianmoment.blogspot.com/
    hot blog!

  8. Denise Says:

    Gud så vadge.
    Gud så gash.
    Gud så badly packed kebab.

  9. ania Says:

    ja tvärtom måste det ju varit? mitt huvud är också rörigt…

  10. LSM Says:

    Masha & Herbert – awww tack! Puss!

    Yfront – hahaha vad fint. Du får kopiera alla formuleringar du vill ;)

    Isa – tackar, ska kolla in den!

    Denise – word ;)

    Ania – och förresten, klart vi kommer och hälsar på i Barca till hösten!


  11. […] de skapat egna träskliknande ekosystem och förruttnelsestanken tränger upp mellan stjälkarna (inte en överdrift). Lägenheten, som är ett praktstycke till bostad trots arkitektoniska dundermissar som […]


Kommentera

