Nu retas Otto

mån 20 Aug -07

och säger att jag måste bli ihop med Syntluggen bara för att det vore ”ascoolt” om jag kunde säga ”nej jag kan inte gå ut ikväll, jag ska hem och hänga med min snart trettiosexåriga pojkvän”. ”Det är det bästa som har hänt dig, du har inte varit ihop med nån på jättelänge,” säger han. ”Men jag vill vara kär i folk jag blir ihop med,” säger jag. ”Äsch vilka höga krav du har,” säger Ottis. ”När vi lämnar landet sen har du en perfekt orsak att göra slut, du behöver aldrig ens erkänna att du inte är kär.”

(Långt inlägg men jag tycker det är värt att läsas till slutet. Kanske lite Segismund (=segt) i mitten bara.)

Vad som hände i helgen var att under tiden jag var upptagen med att slå fettet i badkarskranen försökte Syntis ringa både en och två gånger, för att tala om att det fanns en biljett över till festivalen han var på (Hollands motsvarighet till Hultsfred, typ) och hade jag kanske lust att komma över? Först tvekade jag och begärde betänktetid, men efter ett tvåminuters emergency call till Sassy tänkte jag att vafan finns det att tveka om.

Visste att Interpol och Arcade Fire och sådär skulle spela och det är väl kul, men fatta att jag blev positivt överraskad när även M.I.A, CSS och Yo Majesty stod på scen. Yo Majesty var grymmaste jag sett på evigheter – hiphop dykes som visar tuttarna och rappar till electro-artade beats du vill gå ner i brygga till. Åh!

Men nu är det här ingen musikblogg; first things first.

Syntluggen mötte mig i vaxspretig lugg, spegelblanka pilotisar och himmelsblå tracktop, lång som en fura och blond som en svensk. Han pussade mig på munnen på en gång och jag blev alldeles paff. Jaha, vad nu, redan? Fast sen var han inte touchy alls. Efter en timma tänkte jag att njae, den här snubben, vad har vi gemensamt? Han gick från M.I.A. för att han ”inte fattade grejen” och tyckte det var ”för lite gitarrer”, och jag flydde till en annan kompis ett tag.

Men sen hamnade vi på någon helt galen fest – den var som något ur en film, ett helt surrealistiskt tält där hälften av de typ sjuttiofem deltagarna hade konstiga maskeradkläder och det fanns en konferencier som presenterade olika akter och i ett hörn av scenen stod två frisöser i leopardklänningar och klippte någon som såg ut som Sascha Cohen medan de dansade. Jag var där med Syntluggen och hans vänner (som till skillnad från honom såg lika gamla ut som de var) och vi dansade och skrek som vildar. Jag hade trott Syntluggen var en anal musiknörd, men en sådan vrålar inte med när en transa i glitterklänning sjunger ”Let me entertain you” eller kör pole-dancing mot en av tältpålarna. Något grymt band med fantastiska syntslingor var en av de bästa konserterna på hela festivalen.

Vi uppförde oss bara vänner hela dagen faktiskt, först när klockan närmade sig fyra och vi var på väg till hans bungalow höll vi handen (jo, bungalow; inget lowlife-tält här inte – han hjälpte till med dekorationsbygge och hade backstagepass och gratis sovplats; jag hade fått ett press/guest-pass som blivit över) och när vi hånglade på sängen var det så, eh, fint att jag blev alldeles ställd, ja kanske som Schatje då när hon sa ”You’re so tender”. Som om vi kände varann, som om vi var kära i varann. Jag som hade förberett mig på att bli ställd till svars för att jag inte ville släppa till somnade förvånad och omslingrad med underkläderna på utan ett enda försök att komma innanför dem. På morgonen blev det mera mys och hångel och det var sweet and hot och jag gjorde en mental anteckning att note to self: men sluta vara så jävla kåt hela tiden om det är abstinence som gäller ;) Han ville mer men jag sa nej, tänkte att jag får ge celibatet en chans iaf så jag ville inte ha honom under trosorna och han frågade inte varför och jag sa ”Är jag tråkig nu?” och han fnissade ”Ja lite kanske” och det var okej, allt var okej. Vi tonårshånglade i evighet och när evigheten var slut onanerade jag med hans andedräkt i mitt öra och kände mig lite som en bov när han sa ”Too bad I couldn’t help you out there,” men det var okej, allt var okej.

PS. Var ju tvungen att fråga om frisyren.
”Hur länge har du haft syntluggen?” frågade jag.
”Jag vet inte, ett år eller två,” sa han. ”Innan dess hade jag hockeyfrilla.”
”Oj haha, ja det finns ju både snygga och fula hockeyfrillor.”
”Ja men asså den jag hade var riktigt ful… men på ett bra sätt. Sen tänkte jag att när jag haft långt där bak och kort där fram ett tag kunde jag ju vända på det.”

8 Responses to “Nu retas Otto”

  1. christina Says:

    jag läste bara den sista meningen först för jag råkade scrolla ner hela inlägget, och I tell ya, sjukt roligt det verkade. sen fatta’ ja på riktigt.

    jag tycker syntluggen verkar rar på nå vis, lite som nåt ur saltkråkan.

  2. elin Says:

    åh vad spännande, vad glad jag blir!

  3. Denise Says:

    Två saker:

    1) Tack för Butt och Vice Travel Guide.

    2) Jag har fått skabb. Det är som Bette Midler sa: ”You fuck the wrong guy and your arm falls off.”

  4. LSM Says:

    Elin & Christina – :)

    Denise – varsågod, och, skabb!? Hahahaha. Det är den skabbigaste av sjukdomar. Är det PV som smittat dig?

  5. Denise Says:

    Nej, ett hotellrum i Kairo.
    Kan ha varit hotellet i Mumbai också.

  6. LSM Says:

    Usch :(

  7. Denise Says:

    Ja, usch.


  8. […] mot celibatet-inlägget talade för sig själv. Andra relevanta inlägg om Syntis läses här, här och […]


Kommentera

