Ur dagboken #2

tis 4 Sep -07

Fjorton var en intensiv tid, och jag avverkade dagböcker på löpande band. Medan min vänkrets slets itu av en giftig konflikt blickade jag mest inåt. Jag hade ”ångest” och starka känslor om det mesta, från kroppskomplex till min ständiga ”barnslighet” till politik till sexualitet, men på sommaren i tryggt sällskap av andra rollspelskonfirmander löstes i alla fall en issue när jag fattade att någon jag var kär i kunde bli kär tillbaka – jorå, den första pojkvännen – men till hösten åkte den jäveln tillbaka till Mexiko (!) där han bodde. När första förhållandet var transatlantiskt är det kanske inte så konstigt att jag fastnade i långdistansträsket..?

14 år gammal i dagboken Ambrosius.

”Det finns en till pedofil här på gatan.”

”Och allt mitt konstiga ursinne riktas med ett boom mot JÄVLA ASKNULLAREN ALF SVENSSON! Fuck off! Knulla får tills du dör, Alf Svensson!”

14 år gammal i dagboken Eberhard.

”Ingen kommer någonsin att bli kär i mig! Jag är för barnslig! Jag får vänta tills jag blir arton och sätta in en kontaktannons och så får jag ta första bästa.”

14 år gammal i dagboken Kära Dagbok.

”Fitta säger alla ‘coola’ typer jämt som svordom.”

”…så här måndagen före fredagen som är le Jour with big J.”

”Alltså, om jag någonsin förut tvekat på att för alltid rata steroider (vilket jag dock inte har) så är det tvivlet väck!”

14 år gammal i dagboken Älskade Jonas.

”Men – amor omnia vincit, även en förstor bak (hoppas jag).” – ”Enligt alla kroppsmåttstabeller ska den vara mycket mindre!”

”JÄVLA FITTJÄVEL FAN HELVETES ARSELBAJ! FYRA månader ÄR fan ingen kort tid, det är en helvetes lång sketen röten kuktid!”

Att vara gravid Tågluffa.” [på en lista över saker jag vill uppleva innan jag dör]

14 år gammal i dagboken Kamrat TÄPSJSAS (Tonåren Är Precis Så Jobbiga Som Alla Säger).

”Jag är verkligen genomrutten!” [dagen efter] ”Mitt samvete är stillat. Jag är inte längre ond.”

”JAG VILL LYDA LAGEN!! Å andra sidan verkar det så fegt och ‘borgarlakejsaktigt’.”

10 Responses to “Ur dagboken #2”

  1. Eric L Says:

    ”Att vara gravid. Tågluffa.” Hilarious!

  2. yfronten Says:

    Wow! Jag undrar vad Alf Svensson gjort för ont för att bli dömd att knulla får resten av sitt liv. För att vara barnslig var du väldigt verbal, tycker jag!

  3. mademoiselle Says:

    Wow, helt briljant!

  4. Bästisens Lisa Says:

    Det är för underbart. Alldeles för underbart. Men det är också uppenbart att du inte visste vad det innebär att vara riktigt töntig – de ashäftiga namnen är bevis för det. Namnen är det bästa. TÄPSJSAS, jag tror jag dör…

  5. Bästisen Says:

    Som min Lisa säger, jag har mer och mer förstått att vår självbild (återigen, som vi talade om i förra veckan), är helt fucked. Vi var verkligen coola egentligen – en linje som vi (väl?) ändå körde på med & mot varandra, om än inte för oss själva. Eberhard är nog min favorit…

  6. ania Says:

    ARSELBAJ!!! i love you!!! :D

  7. LSM Says:

    Yfronten – ingenting alls, jag var ursinnig på ingenting och sparkade ner & demolerade några valaffischer bara. Förmodligen det enda publika raseriutbrott jag nånsin haft.

    Bästisen & Bästisens Lisa – ja och nej. Vi var coola – men i tonåringars värld var vi vansinnigt töntiga.

    Ania – haha jag började skratta högt för mig själv nu och säga ”arselbaj” om och om igen. Hahaha, pröva! Det var min bror som lärde mig ”helvetes jävla arselbaj” när jag var liten – det var det det fulaste jag kunde säga. Gillar för övrigt ”sketen röten kuktid” bäst i den tiraden.

  8. Denise Says:

    Men execuse moi, OM Affe skulle vara asknullare så skulle det vara ett VÄLDIGT försonande och mänskligt drag hos honom. Det skulle väcka min nyfikenhet och sympati.

  9. LSM Says:

    Indeed. Även om det mig veterligen är en ganska ovanlig twist… Tidelag möter nekrofili. Jaja, kyrkan ska ju alltid vara värst.

  10. Ylva Says:

    Haha, du har så rätt! Kyrkan ska alltid vara värst. Själv såg jag tre oemotståndligt kåta killingar i helgen. Vad kallas det när det är barn, bögar, syskon och djur samtidigt? Incesthomotidelag? Tja, då får man väl kasta in en människa som sätter på de oskyldiga (?) små djuren.


Kommentera

