Ur dagboken #3

ons 5 Sep -07

När jag inte var på alkoholfria ”rollspelsfester” och ”hade böghög”, åkte på lajv och blev sexuellt förnedrad eller – förmodar jag – renskrev anteckningar till något prov, var jag ett litet datamongo som gärna satt och tryckte framför det enorma monstret till femtontummare (enormt på djupet, inte på bredden, om ni minns hur gamla bildskärmar såg ut) och chattade på IRC (mIRC, dalnet) med folk jag inte kände eller på icq med folk jag kände. Jag lollade och brbade och iaf- och iofsade, det var smileys till höger och vänster. I fjorton-femtonårsåldern smög sig smileyn in även när jag skrev för hand och där är den envist kvar. Men trots de avspända smilgubbarna och den raljerande tonen var jag på vissa områden överspändare än någonsin. Återfödelse? Levande ljus? Wtf. Behold:

15 år gammal i dagboken Fruktkompott.

”HONOM vore det ‘pang på pungen’ (Davids uttryck) att bli ihop med! Alltså bra, lajbans, skittoppen.”

15 år gammal i dagboken Yo-Nathana.

”Jag vill inte vara patetisk och desperat. Satan! Jag vill vara den där som alla traktar efter liksom.”

”JAG KOMMER ALDRIG MER FÅ EN POJKVÄN!”

”Det ser ut som om man skall stoppa sina händer i handtagen och bli spankad där.”

”Eller vad fan… jag är väl sexuellt aggressiv egentligen.”

”Men han har ingen midja och då är han ba köööörd :-)”

”Den som inte kan flukta sina vader är ju bara sååå losig alltså. Bäst är det om man är av manskön, har lurvigt svart hår på sina (svettiga) vader, M@z-kängor och bögsynth i bakgrunden.”

”En kille med lockig rödfärgad tuppkam, 3 cm nitar runt halsen samt ormskinnsmösntrade lackbyxor ler PILLEMARISKT mot mig, och jag gör mitt bästa för att le tillbaka lite pilskt.”

”HOPPAS ATT HAN RINGER! Hur stöter man på nån egentligen?”

”FY vilka snuskiga fantasier jag hade! Usch det är ju motbjudande – och med Jonathan [även benämnd Yo-Nathan]! FY FY FY! Det är ju ÄCKLISCH!”

”Alla killar är lystna.”

”Hon trodde att jag var ‘van vid kök’ = jag är ingen bortklemad snorunge som inte kan hantera en kastrull.”

15-16 år gammal i dagboken Röda Boken.

”Jag frustar ut små rosa hjärtan genom mina näsborrar!”

”Hud mot hud rockar phett!”

”Han är så bra på allt, och så tillfreds med sitt liv. Jävla unge!”

”Det är första gången jag hört någon prata renodlat snusk i omklädningsrummet. Angelica verkade vara något av en guru.”

”Det känns lite konstigt, ungefär som om vi haft gruppsex.”

”Skall man förlora oskulden skall man fan inte göra det i SMÅLAND.”

”Suck. Nästa pojkvän jag skaffar skall vara en dödsromantisk erfaren sexgalning bosatt i Hemorten :)”

”Härmed svär jag, [insert full name], på min heder och på mitt samvete, vid Ljuset och vid mitt hopp om återfödelse, vid mitt eget hjärta, att jag inte skall dö utan att ha Gjort Något för mina medmänniskor.”

”Jag tror att han behöver en såpass sensibel person som jag. […] Jag skall hjälpa honom att bli känslosammare… Kanske läsa den vackraste poesin eller tända -SÅ- mycket levande ljus.”

”Jag har berättat massa saker för Uffe som han hittills inte har fått veta, typ alla hemliga tankar om min sexualitet etc. Det känns bra.”

5 Responses to “Ur dagboken #3”

  1. Sassy Says:

    Du, det är inget fel på att förlora oskulden i småland!

  2. Sassy Says:

    Eller jo, kanske…


  3. Jag vill vara en sån som folk traktar efter.


  4. NEJ NEJ NEJ, tar tillbaks! Inte en sån som FOLK traktar efter, bara.. några. Kanske 10.000 stycken är en lämplig summa av människor som kan trakta.

  5. LSM Says:

    Sassy – det är absolut inget fel på det! Tvärtom, nästan lite kreddigt ;) Jag var nära en gång, på bäddsoffan i mammas rum mitt på blanka förmiddan. Men det bidde inget.

    Skinhead Barbie – något i den stilen :D


Kommentera

