Ur dagboken #4

tor 6 Sep -07

Om det här är love-sex-money antar jag att mina dagböcker i sextonårsåldern var love-sex-ångest. Men den sistnämnda skrev jag inte så mycket om; eller inte så mycket som var tillräckligt pikant formulerat för att hamna i citatlistan i alla fall. Men det var inte bara min egen ångest det handlade om; utan också en väns – låt oss kalla honom Hezekiel (även om hans bibliska namn i verkligheten inte alls är så tokbibliskt). Hezekiel – somkanskeläserhär godknowshow & isf brasklapp: still love you etc ok? – var deprimerad och kunde inte bo hemma, och eftersom min mamma är både godhjärtad och pragmatisk lät hon honom bo hos oss. Det gjorde han i ett halvt år, och vi två levde tätt tätt inpå varandras hjärtan under det ständiga hotet att hans depression skulle gå överstyr.

16 år gammal i dagboken Drömmar.

”Jag är pacifist. Jag avskyr vapen. Dessutom avskyr jag fysisk träning? Varför låter det ändå så lockande?”

”Jag borde läsa Koranen lite oftare. Det står nog mycket klokt där.”

”Jag undrar om vi verkligen skall dänga på varandra.”

”…alltså typ inatt tillfredställer alla Klas-Krister så mycket det bara går och i morgon natt tillfredsställer alla Per-Putte. Och sen kan ‘offret’ få ha förbundna ögon.” [funderingar om det ultimata sexkollektivet]

”Man kanske kunde smuggla ned antidepressiva i hans cornflakes…”

”Det uttalandet grundar jag inte på de åtta stående erbjudandena om att bedriva otukt utan på att när man hamnar tillsammans i en säng hamnar han alltid lite för nära.”

”Jag var så glad och tacksam för att han levde (lever) (och så har jag väl ägglossning eller nåt, höhö >:-)”

”Kan inte tänka mig att hon är bra i sängen :). Jodå. Bara hon inte är för nervös så.”

”Jag skall bli sexist – SÅ KUL!”

”Ekberg är nästan bäst. Hon öppnar flaskor med tänderna och bor i Stigen.”

”Jag har inte rätt slampiga feeling för att träffa ‘folk’…”

16 år gammal i dagboken Öppna Händer.

”…hur lyckades hon med att skaffa så ‘stora’ bröst redan vid 14?”

”Jag har ju förklarat mig vara bisexuell… men ibland, som idag när jag skurade toaletten, undrar jag om det inte bara är en fix idé.”

”Hans näsa skulle vara sådär vacker – nästan vass, med en liten knöl, ganska lång men absolut inte köttig – och hans mörka ögon skulle alltid le.”

”Blir det ingen ryss skall det banne mig bli en blåneger!”

”Kom igen… Han hade stora kängor, håriga vader och vi hade en hel kyrka för oss själva ett par sekunder. Varför tog jag inte chansen?”

”Men hela dagen blev lite schpänd unt gejobbig. Mycket kan säkert ha att göra med att Bästisen hade feber, att Bro fått mul- och klövsjukan och att vädret är dåligt.”

”Idag tänkte jag: ‘Yo-Nathan, någon gång tänker jag ha förnedrande sex med dig. Jag menar allvar’.”

”Jag hade förväntat mig något annat av beskrivningen ‘en bisexuell goding av årgång -84’.”

”Nu håller Bästisen och Pojkvännen verkligen på att grooovhångla. Oj oj oj, riktiga grejer.”

”Utan penetration gills det inte ;-) och med det avslutar jag dagens inlägg.”

”JAG ÄR MEST VÄRD I VÄRLDEN (subjektivt sett) (nähä)”

”Parentes: bin Laden är en underlig man…”

”Jag fattar det inte… jag skall ju vara snygg och förförisk!”

”För fastän jag är fet och felproportionerad och fattig är jag ganska finurlig och förtjusande…”

”Pappa är en akademiker som inte har känsla för den bondska intelligensen.”

”Han kan få mig rädd och det typ, attraherar (!) mig.”

”Folk som brölar, fiser, gör konstiga läten och tycker om varandra i en enda röra… Det är så oförfalskat.”

Åh honey, den där ”slampiga” ”feelingen” för att träffa ”folk” – oroa dig inte, you’ll nail it.

6 Responses to “Ur dagboken #4”

  1. elin Says:

    hahaha. ”Blir det ingen ryss skall det banne mig bli en blåneger!”
    lätt dagens bästa

  2. netza Says:

    Åh herregud. Hittade mina dagböcker efter flytten. Skulle aldrig våga publicera citat ur dem. Det är inte klokt hur knäpp och pinsam man var på den tiden.

  3. Denise Says:

    Eh. Skrev du om bin Laden när du var sexton?
    Hur gammal är du egentligen? 17?

  4. Sofia Says:

    åh gud jag blir typ kär i dig av de här små dagboksavslöjandena! Love att du tänker att du borde läsa koranen lite oftare :)

  5. LSM Says:

    Denise. Jag är född 1984, you do the math. Puss. Vill du komma på mitt födelsedagskalas i oktober?

    Sofia & Elin – <3

    Netza – visst finns det en hel del som skulle låta lätt sinnessjukt idag, samtidigt finns det en så gripande ärlighet över dem att jag tycker man kan överse med det mesta.

  6. LSM Says:

    Oj, och innan jag alltså blir tjutre måste jag ju passa på att citera nu när jag tagit upp Mackan da man i #5;

    Of Grandfatherly gentleness I’m devoid,
    there’s not a single grey hair in my soul!
    Thundering the world with the might of my voice,
    I go by — handsome,
    twenty-two-year-old.

    (engelska översättningen för trogenheten mot ryskan)


Kommentera

