Ur dagboken #5

fre 7 Sep -07

Som Denise haft vänligheten att gasp:a över börjar vi nu svepa över det tidiga tvåtusentalet, som för många kanske ter sig som alldeles nyss. Men för mig är de sex åren sen jag var sjutton en evighet sedan. Icke desto mindre började en del av dagens jag ta form – åtminstone vad gäller sex&samlevnads-relaterade issues och ni anar inte hur mycket av min personlighet som utgörs av sådana :D – jag formulerade eviga sanningar som ”jag är inte bara kåtbock, jag är dum i huvudet också”, tillrättavisade mig själv med i princip dagsaktuella ”allvarligt, jag hånglar inte med folk som föraktar mig” och började utveckla min fäbless för manlig homoerotik, ”bögsex”.

Oj nu fick jag ta en paus för att fnissa åt min spexiga formulering (mycket metatext blir det).

Min omtalade sk ambition – nyckeln till hur 01/02 kan kännas så länge sen? – börjar också framträda tydligare. Jag har aldrig riktigt förstått det där ordet, trots att jag fått höra det så mycket. Väldigt ambitiös är jag säger du? Ambitiös är hon som säger ”jag ska läsa ut hela boken innan klockan slår tre”. I don’t do ambitious. I do megalomaniac. Storhetsvansinnig, alltså. På alla områden. När en nyckelpiga flög från min tumme brukade jag önska att jag skulle älska som Majakovskij*, eller som jag skrev själv i en dikt inspirerad av densamme; ”med en kärlek uppflammande som en ebola-epidemi i Uganda”. Hardcore.

Dagboksnamnet har förresten ingenting att göra med religion; efter att jag insett att Koranen var lika tråkig som Bibeln gav jag upp mina sista försök att vara spirituell. Boken är döpt efter en slovakisk coladryck (genialt läsknamn no shit!?) vars luggslitna etikett fortfarande ligger innanför pärmen.

17 år gammal i dagboken Salvator.

”Synd bara att jag känner mig så ful :-) Äh, han är säkert lika illa.”

”(då började han skämta om sex att jag skulle sitta lite närmare)”

”DETTA förklarar varför jag vill ha muskler & kamouflagefärgade underkläder.”

”Visst, politiskt engagemang – men ingen förstår mina TÅRAR.”

”Jag skulle klart tacka ja till ett förhållande, intresserad kär blir man ju ändå så småningom.”

”Kommer de skratta åt min låga alkoholtolerans?”

”Han kastade sig över mig och hånglade i typ 20 sekunder.”

”Men han är inte typen som spontant har vilt sex, jag är inte typen som spontant har vilt sex (han KNARKAR), jag tror inte han har fallit för min underbara kropp.”

”Jag lyckas med allt jag föresätter mig, hehehe.”

” ‘Sug och svälj’ skall komma spontant!”

”Bästisen verkar tycka att R.S. är den som skall bli min sexuelle lärare, men jag är rädd att han är för oemotionell.”

”VARFÖR inser han inte att jag är det bästa han kan få? HAHAHA! eller hur snygg, lockande, smart och PERFEKT jag är! :-)”

”Förmodligen. Alla har sex. Jag hatar dem.”

”Ok, jag kanske är kär i ett svin, tänder på idioter, har ett värdelöst sexliv men just nu är jag lycklig.”

”Jag är inte bara kåtbock, jag är dum i huvudet också (obs, det där var absolut inte självnedsättande).”

”En dag skall jag visa dem alla… Jag skall skriva, skriva, skriva, knulla med tangentbordet tills mästerverket föds i blod, svett och lusta. (Vadå, dramatiserar jag min framtid? Tss, förstår inte vad du syftar på :-)”

”Mystiske unge pojke, han bär nog på en del sorg… jag tänker absolut inte knulla med honom.”

”Jag är i alla fall mjuk att ligga på :-) Nej den var sexistisk, fy fy.”

”Jomen allvarligt, jag hånglar inte med folk som föraktar mig.”

”Bögsex måste fan vara bättre än allt annat sex.”

”Dessutom – pikant detalj – så slentrianonanerade jag framför en rysk språkfilm på TV igår.”

”Önskar att jag hade en handstil som utstrålar individualitet, rebellitet och manlighet istället för prydlig kvinnlighet.”

”Men om jag åtminstone kunde få vara den mindre naiva i NÅGON ASPEKT – slänga ett lyckat gruppeknull i ansiktet på henne.”

”Jag vill vara GIGANTISK! Ja, en gigant alltså.”

”Lite ideologiskt våld sitter aldrig fel. Vad är det jag säger? LITE IDEOLOGISKT VÅLD SITTER ALDRIG FEL.”

* Kolla vi har samma strängrynka mellan ögonbrynen.

5 Responses to “Ur dagboken #5”

  1. Ylva Says:

    Hooaha, han kastade sig över mig och hånglade i typ tjugo sekunder. Kastade han sig av sedan, eller? ;-)

  2. Matilda Says:

    Slentrianonanera framför ryska språkfilmer låter ashett! :P

  3. Denise Says:

    Du ar alltsa 23?
    23?
    2-3?
    2. 3.
    ?
    HORA.

  4. LSM Says:

    Ylva – att han gjorde. Rollspelare… suck.

    Matilda – indeed!

    Denise – 23… i OKTOBER! S-n-a-p *doing the in-your-face*

  5. Denise Says:

    Men i ditt fall är iaf inte youth wasted on the young.


Kommentera

