Sist ut; ur dagboken #6

lör 8 Sep -07

Sista året i Hemorten hade jag en identitetskris och sen blev jag kär i en blond socialdemokrat. Det var Najs Fred, som jag sedan var ihop med i två år. Han var den förste och han var tamejfan en av de bästa. Vi sågs i tisdags och åt pizza och pratade om livet. Han hade på sig samma t-shirt som en gång för fem år sen när vi blev jättefulla på malibugroggar i hans studentrum och struntade i att gå ut och låg med varandra på hans överkast hela kvällen istället. Det var mycket sånt, det året jag fyllde arton.

17 år gammal i dagboken Stormklockan.

”Jag är fortfarande desperat, men det känns som att jag ändå ‘aldrig mer kommer få en pojkvän’.”

”Utstrålar jag sån naivitet och prudentlighet att folk underlåter att berätta för mig om sina kriminella äventyr?” [oh honey, you so did! – och med rätta…]

”Och dessutom kan god mat ge en hungrig mig på tåg närmast sexuell tillfredsställelse. Synd bara att jag är för snål för att köpa sex…”

”Gudomlig insikt: vad det är onödigt att dricka sig sådär full… :)”

”Jonny är en otroligt bra grabb… dock utan könspolitisk betraktelsegrund på livet.”

”Åh jag blir ju kåt på min framtid som graffare, vad cool jag skulle va! :-)”

”Najs Fred stör mig. Han vill ju inte ha mig?”

”…så sprutar det en sån ström av ord ur deras munnar att Kalasjnikov skulle bli avundsjuk (på sprutandet alltså, han tillverkade ju ‘kulsprutor’)”

”Inatt drömde jag att jag knivmördade Hezekiel. Han bad och bad om det och tillslut orkade jag inte med hans tjat så jag skar ihjäl honom.”

”Den största människa jag sett kanske… Rätt grov också, ett veritabelt berg till polack! Mon Dieu! Merde! Putain!”

”Sen gick jag längst ut på bryggan, tog av mig nattlinnet och bara kände nattluften mot min nakna underbara kropp.”

”På flygplatsen ville han stanna och köpa en kaffe till mig, då tänkte jag på GHB och människohandel och tackade bestämt nej.”

17-18 år gammal i dagboken HET (både som i het och som i ryskans njet).

”Om jag slutar spekulera och planera kanske jag kan börja leva istället.”

”Anna är adopterad från Korea men jävligt blåst.”

”Vänskapliga diskussioner ja tack, hångel inte mig emot – kärlek lägg ner.”

”Inga one-night-stands utan förkunskaper! […] Innan jag trycker upp Yo-Nathan mot duschrumsväggen måste jag ha övat lite. Fan.”

”Åh jag flippar ur (Le Mur Le Mur Le Mur)!”

”GAAH… bio… Så jävla Svensson…”

”(dessutom sysslar han inte med kreativt skapande) (dessutom är han sjövild)”

”Vänta bara tills vi sätter in de sovjetiska traktortakterna, Fred…”

”Snabba som cyklar, farliga som gafflar och vilda som hundar.”

” ’Nu jävlar kvinna ska du få smaka kuk.’ ”

”ÅH GUD. NU DÖR JAG. HEJ!”

”Shit – jag har gjort det – jag har fuckat med kängorna på!” [vem blev inte kåt i brallan av den där scenen i American History X?]

”Ich bin so sexy crazy cool :D”

”(PARENTES: bin Laden… nej jag bara skojade.)”

”(för mina imaginära illitterata läsare kan tilläggas att…)”

”Och jag kunde inte annat än svara med historiens mest klassiska motreplik: ’J. Ä. D. också’. ”

*radioberättarrösten* Och med det avslutar vi vår veckolånga resa genom de tonåriga dagböckerna. Framöver utlovas dagsfärska nyheter och vardags-whining precis som det brukar vara här på Love Sex Money.

3 Responses to “Sist ut; ur dagboken #6”

  1. jenny Says:

    hey! hittade dig via elins blogg. igår var jag drunk as a munk o today im feeling sunk as a skunk. hang over as a clover. måste bara säga att jag garvade röven av mig när jag läste dina dagboksinlägg! du är sjukt cool!

    hälsa amsterdam. puss.

  2. jenny Says:

    alltså citaten

  3. LSM Says:

    Men oj, men tack! Du verkade inte så pjåkig du heller ;) Hör av dig om du kommer till stan nån gång, Elins vänner är mina vänner.


Kommentera

