Kah-ching.

mån 10 Sep -07

Min zen-semester av avslappning, långa kustpromenader i eftermiddagssolen och stay-off-the-crack avslutades naturligtvis med att jag gick ut tillsammans med Paris i Göteborg, söp mig plakat på skämt vin (skämt vin! Vem dricker upp en jävla flaska surnat rödvin? Ja, jag tydligen. Voine voine) och hånglade med en söt liten lidingösnärta som surrade något om gränslös beundran – eller om det var Paris som surrade om att Snärtan beundrade mig gränslöst? – anyway, helt fel anledning att hångla (no shit?) men nog så svår att motstå. Jag köpte rundor och blev ideligen bjuden på en extra öl av den manlige bartendern fast det var tjejklubb, och i pustar av självbevarelsedrift såg jag till att hälla den ölen rakt i strupen på Paris och Snärtan. Vi dansade och jag hånglade; minns att jag frågade Paris först om det var okej, minns hennes blick som sa ”jaföfan men du är det okej med dig?” och jag minns mjuk tutte i handen och lockigt hår mellan fingrarna och sneglingar mot Paris som dansade med en sexy blonde – och mest av allt minns jag den fruktansvärda bakfyllan dagen efter när jag satt på planet och tänkte ”ingen förstår hur dåligt jag mår” och läste The Game av Neil Strauss.

Men bortsett från den fadäsen var min semester alldeles fantastiskt lyckad och fin och både internet- och alkoholnivån hölls under kontroll och jag ägnade mig åt att ta hand om mig själv, se filmer och läsa dåliga deckare, stänga in mig i sovrummet med sexiga fantasier, skriva en låt, gå över bron och tillbaka igen och ta kort på solnedgången, äta massor av onyttigt och sova nio-tio timmar varje natt.

3 Responses to “Kah-ching.”

  1. paris Says:

    DIN självbevarelsedrift ja, men vart fan tog min vägen? voine voine, som sagt, och jag låg i sängen till halv fem efter att du åkt. varje gång jag försökte röra mig kom illamåendet över mig. jag har mig veterligen ALDRIG varit så bakfull i hela mitt liv. för övrigt har jag foton på när du står med ett glas vitt vin i högsta hugg inne på klubben. när kom vinet in i bilden? jag minns även att vi tillslut slängde ett av glasen fullt med öl i golvet för vi blev så less på att försöka gratissupa upp dom. men från och med nu börjar mitt nya liv med sval salongsberusning och eftertanke. lätt asså.

  2. LSM Says:

    Jag skyller på vinet, det är inte normalt att bli så bakis efter den fyllan – asså visst att vi var fulla men inte så_jävla_fulla – eller? Eh ja, jag vet inte riktigt vad jag tänkte som hällde i er all den där ölen. Shit det där vinet har jag verkligen ingen aaaning om varifrån det kom. Måste blivit bjuden? Eller borde jag kolla mitt kontoutdrag för spännande utgifter jag inte minns..? Heja! Salongsberusning för mig också i fortsättningen.

  3. Lost in Deutschland Says:

    Ha! Salongsberusning min rumpa! Så säger jag alltid efter en hård natt ute men lik väl är man där igen om inte nästa helg så helgen efter då gratis ölen dricks glatt(gratis är gott) och minnet av bakfyllan-från-helvetet är totalt bortglömd.


Kommentera

