Oh my gosh my days are getting longer

tor 13 Sep -07

Jag har lite dåligt samvete för att jag sitter här och bloggar när vi har så mycket att göra på jobbet, men klockan är bara halv tio och jag väntar på att en snubbe ska droppa in med feedbacken på gårdagens jobb. Känner mig lite jagad nevertheless, har inte riktigt sinnesro att skriva. Det är 22+ dagar alla dagar fram till onsdag tror jag.

Hade jag sinnesro skulle jag kanske skrivit

– inlägget ”Titbits” om för- och nackdelarna med mina bröst som jag spånat på länge
– inlägget ”Krypet i mig” som är en självömkande ensamhetshistoria som jag skrev under semestern men inte var säker på om jag ville posta eller inte
– inlägget ”Åttatimmarsbekännelsen” som handlar om min commoner*-lust att bara jobba åtta timmar
– något om att Syntis (!) ringde (!) igår kväll och jag glömde allt mitt agg och tog spårvagnen till baren han satt på så fort jag kunde komma ut från jobbet (22.20) och lyckades (!) med att dricka en (!) öl och sen gå hem

eller något annat med liknande nyhetsvärde.

Men nu ska jag jobba istället. 9.41! Vart är världen påväg? ;)

* Commoner = one of the common people.

2 Responses to “Oh my gosh my days are getting longer”

  1. Suss Says:

    Är det något fel på att vara en commoner? Är det något att skämmas för att bara vilja jobba 8 timmar?
    Jag kanske tänker annorlunda när jag väl fått ett jobb… men just nu, inget skulle få mig att jobba mer än 8 timmar per dag. Och absolut inte under någon längre period. Det är tillräckligt ångestframkallande att tänka sig att behöva vara 8 timmar någonstans VARJE dag. När har man tid att ha kul då? :P

  2. LSM Says:

    Jag ska göra mitt bästa för att besvara alla frågor och resonera i detta intressanta ämne den dag jag får tummen ur att skriva det där inlägget :)


Kommentera

