Heads to the lines! Line up the heads! Headlines! Headlines! Headlines!

lör 15 Sep -07

Det är inte lördag som ni kanske tror; det är dan före dan före måndag. Jag sitter här på kontoret och ska skriva fler headlines. Men jag hade helg igår från 19.00 till idag 12.00 så det är okej.

Jag hade ju tänkt gå på hott nattbio och hade mot bättre vetande därför tagit på mig en fantastisk klänning, men se den kom till användning ändå. När jag ätit min pasta med ketchup och vegetariska köttbullar (jag går i barndom foodwise just nu) ringer Schatje som är full som en kastrull och vill ses. ”Okej, jag vill inte supa till, men vi kan ta en kaffe eller nåt,” säger jag, och två timmar senare när kaffet är uppdrucket och Schatje gett mig tiotusen komplimanger och skrattar kluckande som en bebis och trycker min hand mot sitt bröst så säger jag ”Okej okej okej, jag kan väl supa mig full och följa med dig på sexklubb”. Vi går in på en liten pub först och Schatje köper en dubbel vodka lime till mig – men vid baren blir hon ståendes att prata med den värsta sortens man du kan hitta i det här landet. Det finns få typer av människor jag bara inte tål – men the Dutch frat boy är en av dem. Fucking full of himself, sliskig, oförskämd och trångsynt – i blont krulligt backslick, för stor randig skjorta eller v-ringad t-shirt med tryck à la JC 99/00, illasittande pösiga jeans med för många fickor och konstig tvättning, manchester- eller sammetskavaj och spetsiga affärsmannaskor i läder. Schatje älskar den här typen av män, för att de är så dirty. ”They think they’re so fucking dirty but they don’t even know how dirty they really are, oh honey the things they do to you…!” fnittrar hon med glänsande ögon. Så hon står där vid baren och de kommer överens om att hon ska klippa hans hår, där och då, utbildad frisör som hon är. Medan hon klipper står jag face to face med the sleazy monster och försöker att inte vara för uppenbart spiknykter och otrevlig men det är svårt att klistra på även det mest fejkade leende för karln. När klippandet är klart hamnar vi vid ett barbord med Sleaze och hans nästan lika greasy kompis. Schatje är som hon är och inom loppet av två minuter har hon outat våra sexuella liv, och Sleaze och Grease böjer sig fram och flåsar i mina öron. ”So you’re a bloody lesbian, huh?” *flås flås* ”So you girls have hit it, huh?” *flås flås* ”I can’t believe you’re just friends now!”

Sleaze har en flickvän som kommer till baren efter ett tag (!) och en sextioårig donna som utges för att vara the first transsexual in Holland slår sig också ner hos oss. Medan Schatje och Sleaze går och tar ut pengar – hon ska ju ha betalt för klippet, ”in money or sex” som hon flåsar till mig – blir jag sittande med Grease. Vi har en halvintressant diskussion om lingvistik och språkfilosofi men sen börjar han ta på mig och fråga efter mitt nummer och när Schatje är tillbaka pallar jag inte mer – so not in the mood for sex clubbing anymore – och sätter mig på cykeln.

Messar lite med Kexet, cyklar ner till den irländska puben där hon sitter med François och en bunt ex-kollegor, och möts av kramar och pussar på kinden och komplimanger över klänningen (”what a rack!” tjoar François och både han och Kexet vill klappa mig på brösten som är så vackert förpackade). Umgås och har det mysigt en stund. Cyklar hem. Dumsurfar lite. Sover åtta timmar, vaknar av mig själv till en fantastisk solig förmiddag.

Slutet gott, allting gott.

Nu: Headlines! Headlines! Headlines!

Uppdatering:
Who do you think is rocking the fuck out of those headlines? Me! Moi! LSM fucking owning mötesrummet när bossen som är tillbaka från LA går igenom papper efter papper med fyra personers lines och typ 60% av det han till slut väljer ut är the work of my hand! *vågen*

Kommentera

