Nygammal ‘do & djup iakttagelse

tor 20 Sep -07

Jag har återupptäckt hög hästsvans med diadem för de där dagarna när man inte orkar/hinner fixa håret. The hairdo for bad hair days, straight outta skolgården! (Ja, jag dreglar alltid när jag borstar tänderna. Har aldrig förstått människorna som kan hålla löddret under kontroll.)

PS. Alla gör narr av modebloggar. Borde jag också göra det nu när jag lägger upp något som är farligt nära en ”dagens outfit”? Äsch, det är så tråkigt att skämta om ängsligt svenskt medelklassbeteende. Alla verkar göra det i Sverige, tyckte jag på min semester, och allas största skräck är att vara ”svenniga”. Man läser Nöjesguiden och ba ”fatta hur mycket kollektivt självhat Sverige måste krokna under för att det ska vara coolt att skriva en sån här krönika”. Jag lovar, det är roligare att skämta om dem man inte hatar. Judar och negrer t ex.

7 Responses to “Nygammal ‘do & djup iakttagelse”

  1. bro Says:

    (ps knulla wordpress för att man är tvungen att fylla i emailen, och hela inlägget försvinner när man trycker back)

    Erkänn att du kom försent till jobbet i morse eftersom du bara var TVUNGEN att skriva det här inlägget innan du sprang till cykeln ;)’
    Håller helt med, svenskt självhat är sååååå ute. Svenskar, var er själva bara!

    kram bro

  2. LSM Says:

    Nej nej, det här inlägget skrev jag på jobbet!

  3. Simon Says:

    Du har vett som bajs, och två gånger så dum!

  4. LSM Says:

    Är det släkt-Simon som försöker vara rolig eller är du bara dumihuvet?

  5. Eric L Says:

    Jag vet EXAKT vad du menar! Jag blir t.o.m. lite äcklad ibland när personer går runt i lägenheten i 10 min medan dem borstar, eftersom det i min värld endast funkar om man sväljer löddret. Och DET är fantamej nåt av det vidrigaste man kan svälja.
    Nä, stå böjd och salivera rakt ner över handfatet är det enda rätta.

  6. LSM Says:

    Men ja!! Svälja löddret är något man bara gör när man är ABSOLUT tvungen, typ, eh, om man skulle vara i ett tält och inte kan komma ut (!?) eller nåt.

  7. Bonker Says:

    Jag får äckelpanik så fort jag känner minsta tandkrämsdroppe göra ett flyktförsök i mungipan.

    Men det brukar bara hända när jag fastnat framför TV:n och glömt bort att jag borstat tänderna de senaste tio minuterna.


Kommentera

