Drainman

sön 23 Sep -07

Imorse hade jag precis hunnit slå på datorn och logga in på Facebook när jag hörde underliga ljud inifrån badrummet. Det var liksom ett slags dovt gurglande som växte sig starkare och starkare. När jag öppnade toadörren för att se efter slog ljudet emot mig som en vägg tillsammans med en skarp lukt från toaletten, och  när jag fällde upp sitsen var det som en avlägsen röst som steg upp ur det unkna djupet.

Vi känner inte så många som bor där nere, eller hur?

Precis. Det var Syntluggen som ropade från avloppsröret.

Efter hans korta nej till nattbio och inte-låtsas-se-mig på gatan var jag redan ganska avtänd, men jag var i alla fall lite nyfiken på hur det gick med den där låten jag skrivit text till, så jag facebookmessade och hörde mig för i förra veckan.

”jag har en ide. fast nu ar jag i sverige. hors nasta vecka.” gurglade det från toaletten.

Jaja, du får väl hora av dig bäst du vill, tänkte jag, stängde locket och spolade.

Kommentera

