Vad bidde det då?

mån 24 Sep -07

Förra veckan tänkte jag bara på två saker som inte var jobb: deepthroating och podcasting. Well mina vänner, bara ett av de två ämnena känns tidlöst och jag kan tala om att det börjar på deep, slutar på throating och involverar könsorgan. Det andra ämnet känns typ so 2006 – men trots det, eller just därför, hilarious. Love Sex Money som podcast, kan det bli bättre? Ladda ner bloggen i audioformat varje vecka och hör min ljuva stämma läsa inlägg om än det ena, än det andra (och ni vet ju redan vilka de två är).

Jag läste på, laddade ner ljudredigeringsprogram, spelade in och experimenterade med sleazy delay-effekter och att läsa in wikipedia-citat på brittiska och college-callgirl-citat på amerikanska och att ge mitt parentes-överjag kalleankaröst. Och sen skulle det mixas lite musik mellan inläggen: en minut ungefär mellan varje av någon sjukt ocool låt som jag tyckte passade innehållet.

Jag kom genom en halv vecka, men sen blev filen för stor för att jag skulle kunna jobba smidigt med den på min lilla laptop och programmet kraschade ideligen. Med den tidskonsumtionen kommer jag aldrig att orka. Dessutom har jag dålig mikrofon och ingen riktig vana med den heller. Så det bidde ingen podcast. Men som ett smakprov på vad det skulle kunnat bli valde jag att ge er ett inläst inlägg (utan irriterande mycket specialeffekter) avslutat med en passande gammal dänga.

Behold: Love Sex Money – The podcast it could have been – Varannan damernas (yousendit-länk).

15 Responses to “Vad bidde det då?”

  1. Denise Says:

    I FUCKING LOVE IT!!!
    Du måste göra detta för real.
    Och längre.
    Fem minuter — va fan e de liksom? I JUST CAN’T GET ENOUGHT!

  2. Denise Says:

    (This is the kind of stuff I would pay money for.)

  3. LSM Says:

    Really?

    Fargo sa ”You’re gonna become famous for something like that”.

    Åh nu blir jag sugen på att göra allvar av saken – I fucking loved it too, men sen orkade jag bara inte när det började hacka så mycket. (Dags att köpa en dator med mera ram kanske? Eller inte spara projektet på min externa HD som är connected med 1.0 USB *skämskudde*. Den heter Horace, förresten, min externa. Jag är mycket nöjd med det.)

  4. T Says:

    Ååh det här är ju jättebra! Du måste fortsätta! Älskade kalle anka-rösten haha.

  5. Sofia Says:

    din röst passar ju helt underbart perfekt! och den mest rikssvennigaste (positivt menat)jag hört. Bloggen blir ju mycket mycket bättre på detta sätt.
    det är tråkigt att tid och diskutrymme förstör.

    men kanske ett till smakprov i framtiden inte är omöjligt?

  6. Denise Says:

    Ja, REALLY.
    Jiiizus.
    Ironisk är jag bara FÖRE lunch.

  7. Foxy J Says:

    ååååh…give me some more!!!

  8. LSM Says:

    Jag vet, min dialekt är det mest anonymiserade som finns! I’ve made peace with that at last, även om historien bakom den kulturella våldtäkten på min röst är traumatisk. Men ibland skiner rötterna igenom – fast mer i ordval än i uttal, och förmodligen mer allmänlantligt än specifikt: jag spyr och pissar och bölar (istället för kräks och kissar och gråter), och bös är så mycket mer än det som samlas i hörnen på lagårn, och mamma lagar mat till ett helt kompani.

  9. Mr Nice guy Says:

    Jag frågade mig tidigare idag om du skrev blogg för att kanalisera din skådespelarådra… men nu inser jag att du MÅSTE podcasta! Här får du spela ut ännu mer av det vi alla älskar med dig :)

    (nu lät det nästan som att alla skulle älska med dig… jaja, du hajar: PODCASTA)

  10. Eric L Says:

    Du är bäst! Vore sjuuukt tråkigt om du inte gör fler podcasts. Men jag förstpr dig om det tar mycket tid. Kanske övar man upp sig och det går fortare allteftersom?

  11. Bästisens Lisa Says:

    Förutom att jag håller med övriga slås jag av att jag inte känner igen din röst. Alls. Inte för att jag har lyssnat så himla länge på den IRL, men inte alls liksom. Helt okänd. Konstigt. Är det verkligen du? *konspirationsteori*

  12. LSM Says:

    Mr Nice – jag vet inte om bloggen kanaliserar så mycket av just skådespelandet (det är ju faktiskt på riktigt alltihop) men att högläsa saker för podcast påminner rätt mycket om att läsa manus innantill ;) Men stort tack för komplimangerna.

    Eric – ja, jag hoppas det. Jag fnular på det. Blir nog en full version av materialet jag redan hade inom kort.

    Lisa – Jag låter nog mer som mig i några av de andra inläggen, men inspelning med dålig mick + högläsningsrösten gör sitt till. Men det är bara bra – då jag kan jag fortsätta vara någorlunda anonym.

  13. Suss Says:

    what can I say? Du låter så… professionell :D
    Det blev bra, helt klart ^^
    Och är det bara jag som älskar 80-tals-Depeche Mode?
    My God, det är ju så underbart. Blasphemous Rumours är en klassiker och en favorit ^o^ jag måste lyssna på den nu bara för det…

  14. Beta Says:

    inte illa alls

  15. Maja Says:

    Lysande!


Kommentera

