Bög-Arne

fre 28 Sep -07

Jag svarade på en lång lista med olika saker som låg uppe i fem minuter ungefär, men sedan rannsakade jag mig själv och tog bort allt utom det här.

19. Minns du dina/din musiklärares namn?
Åh, Bög-Arne*! Han var i trettioårsåldern, rågblond med flint, uppnäsa, tjocka glasögon och skjorta instoppad i byxorna, och med gitarrkomp sjöng han passionerat put another nickel in, in the nickel odeon; oooooh when I walked her home, dadoo ron ron ron dadoo ron ron; love me tender love me true; my head is down, my heart is turning around, I had to leave a little girl in Kingston town och så vidare. Alla visste att han var bög utom jag. Vi gick på mellanstadiet. Jag undrade hur hans snopp såg ut och tänkte mig att han stånkade mycket när han hade sex.

* Fingerat namn.

11 Responses to “Bög-Arne”

  1. Anna Says:

    minns att han hade samma jeans varenda vecka i typ hela mellanstadiet. jag fattade inte att han var bög, däremot att han vi hade i musik på högstadiet var det.

  2. LSM Says:

    Va, var han? Jag som bara trodde att han var snäll och mysig!

  3. Anna Says:

    vet ju inte helt säkert men jo, det tror jag.

  4. netza Says:

    De flesta gissade väl att han på högstadiet var bög. Men so what. Han var världens bästa iaf. :)

  5. Suss Says:

    Jag reflekterade aldrig ens över Bög-Arnes sexuella lägggning… det gjorde jag liksom inte när vi var så små…

    och om han på högstadiet, snälla, kan vi inte vara lite mer fördomsfria? Bara för att han är mysig så betyder det inte att han är gay. Fuck stereotyper!

  6. LSM Says:

    Nej, jag reflekterade heller aldrig över deras sexuella läggning, det är därför det är så intressant att i efterhand få reda på sådana saker. ”Men tänk, helt vanliga människor i vår närhet redan då” liksom. Och fuck stereotyper men om han nu var bög så var han ju det oavsett hur snäll och mysig han var.

  7. kakan Says:

    reflekterade heller aldrig över spott**** på mellanstadiet var bög (va? va han?!)men han från högstadiet lever nuförtin helt öppet homosexeull med sambo ochallt på ännu mindre ort än hemstaden. (och förresten var han inte alls mysig det var bara en myt.)

  8. Bästisen Says:

    Jag håller helt med Kakan. Spott**** kopplade jag aldrig till annat än just spott, och han på högstadiet var inte så mysig som sitt rykte. Oavsett läggning.

  9. Suss Says:

    jojo, om han nu är och var gay så var och är han ju det, helt klart. jag menar bara att folk verkar ha väldigt lätt för att stämpla någon som gay bara för att han ”beter” sig, ”låter” eller bara ”verkar” gay i allmänhet… Jag blir så trött på sånt.

  10. netza Says:

    inte så mysig som sitt rykte? dådå? :S

  11. Idetrorce Says:

    very interesting, but I don’t agree with you
    Idetrorce


Kommentera

