Is it a bird? Is it a plane? No, it’s…

mån 1 Okt -07

Tam-tara-tam! Inte bara är den första beta-podcasten fix, utan jag har även jobbat mig igenom en tutorial i pixelart och titta vad fint det blev (highlightsen är lite väl ljusa på PC bara). Love to be nörd: det här är jag på min podcastmaskin 1890’s style. And here’s the output – lyssna direkt:

eller ladda ner mp3:n via DivShare (via Hotlink Files – ja det är gratis, ja det är direktlänkat! Bara att högerklicka och spara som!)

Nå. Den här podcasten är typ en veckas blogginlägg, men jag tänker hädanefter bara läsa in det jag tycker passar och släppa ny podcast när jag har tid och lust – ingen regelbundenhet att tala om alltså. Varje projekt med självinsikt befinner sig väl mer eller mindre always in beta, men nu finns det massa saker jag vill ha feedback på från så många lyssnare som möjligt. (Nu kom Otto och tyckte att jag inte skulle skräda på orden: får jag inte minst tio kommentarer kan ni ju glömma flera podcasts asså!)

  • Bra eller anus?
  • Hur är längden?
  • Är ljudkvaliten okej eller borde jag se mig om efter bättre mick?
  • Borde det vara hela låtar istället för bara en snutt?
  • Vill ni ha låtlista? Eller ska jag lägga den som kommentar i ID3-taggen?
  • Är det intressantare med musik med någon slags anspråk på att inte vara okreddig och lastgammal?
  • Är det någon som vet en gratis filehosting-service där man får direkt-länkar? (PLEASE!)
  • Bu eller bä med roliga röster/effekter? (asså det blev lite mycket, men det var så roligt… och François och Schatje låter iaf så!)
  • Är det intressant med separat RSS-feed att prenumera på?

Uppdatering: Låtlista
(Intro) M.I.A. – Paper planes
(Kah-ching) Öbarna – Inbjudan till Bohusln
(Ingen sugd kuk för Syntis) Kaiser Chiefs – Everyday I Love You Less and Less
(Varannan damernas) Depeche Mode – Just Can’t Get Enough
(LSM löser språkligt nördbryderi)
t.A.T.u. – Robot
(That’s where it’s at) Lady Saw – Pretty Pussy
(Myspysa under filt) The Shins – New Slang
(Fuck him ner i avloppsröret) Daddy Boasting – Iskall Karaktär
(Headlines) Junior Kelly – Rasta Should Be Deeper

16 Responses to “Is it a bird? Is it a plane? No, it’s…”

  1. mademoiselle Says:

    Jag ser/hör gärna fler podcasts, tumme upp!

    (Och så lite feedback: Väldigt gärna en låtlista. Funkar bra med klipp. Helt okej ljud, det viktiga är vad man säger… Inte för långt i vilket fall. Gör spontana musikval du… Och ha skoj med effekter, märks att du har kul.

    Svårt med direktlänkat gratis uppload, kanse?
    http://www.free-webhosts.com/free-file-hosting.php)

  2. sprutet Says:

    Sitter och lyssnar just nu. Tyckte det var jobbigt ibörjan men det känns som det kanske e konservativa jag som lyssnade. Men det växer på mig! Jag gillar absolut de roliga rösterna! En bra effekt. Däremot känns micken sådär, blir mkt pustar, om man ska bli kinkig. Låtlista kan vara bra! Och sen ett till plus för att jag får höra din röst, saknar den.
    Jag röstar BRA!

  3. M Says:

    Hahaha! ”flåth, flåth” måste varit grymt äckligt men så sjukt kul illustrerat!

  4. T Says:

    Jättebra är det här. Känslan av att du är en sån där man vill bli polare med ökar av såna här saker.

    Bra musikval, låtlista är nog en bra idé. Älskar de roliga rösterna och rss-feed vore fett.

  5. Denise Says:

    Okej. Nu har jag lyssnat 2 minuter och 38 sekunder och det är så bra att jag nästan bölar.
    Återkommer.
    Är dragsspelstagen.

  6. Denise Says:

    1) Knullbra.
    2) Ju längre desto bättre. Men det är The Girth som är the shit. And your girth rocks!
    3) Bra ljud. Eller, eh, neä. Men jag är ju döv på ena örat. (Jag finansierar gärna ny mic!)
    4) Snuttar e bäst. Vi har damp — remember?
    5) Musiken ska vara what ever you want. Surprise, surprise.
    6) ne.
    7) Bä! Fast med tiden lär du använda mindre.
    8) JAAA! Läggpå iTunes.nu.
    x) xxx. (Och jag är ändå P1-homo.)
    P.S. Dejavu där ett tag — men I forgive you.

  7. Suss Says:

    Nu har jag lyssnat.
    Jag tycker att det är bra, ljudkvaliteten har jag inga problem med alls faktiskt (fast, det går inte att lita på mig. Jag har en historia av att förälska mig i låtar som jag bara har på brusig mp3 och då vänjer man sig av med ljudsnobberi rätt snabbt), låtsnuttar är bättre än hela, låtlista kan vara en idé (ibland vill man veta vad man lyssnar på), vilken sorts musik det ska vara ska du bestämma helt och hållet själv, det blir roligare så, ja! till röster och effekter. ^^
    Filehosting och RSS-feed kan jag inte uttala mig om :P

    Och jag blev barnsligt förtjust i den där spelaren du har. Den är så gullig! Först åker den ut, och så åker den in när den är klar! (Lättroad? Jag? Inte då!)

  8. Bro Says:

    Jättekul! gillar roliga rösten, och att det e snuttar istället för hela låtar. Bra att du väljer låtar helt själv.
    Om du hittar en bra mic på jobbet så sno den, ibland e det lite host i micken men det e inte så farligt. Ibland har du lite mkt ”radiopratar-röst” men wtf det e ju första gången. Bara du tar om det när du säger fel så e det toppen!
    Lite långt kanske, och så är det bättre om det inte innehåller samma som står i bloggen. Skriv om en del grejer och podcasta om andra!

    och ”Fuck him ner i avloppsröret” skulle det vara min röst det? HAHAHA ;D

    Annars asbra!
    kram!

  9. Matilda Says:

    I love it! Det enda negativa är att det är inlägg jag redan har läst, det vore sååååå mcyket grymmare om du popstade nya inlägg direkt i ljudformat istället! Och så är det lite långt.

    Men annars, åh! Vad bra det är! Musiken och du och effekterna och ALLT!

  10. Kamikaze Says:

    nooo – jag e inne i en beroende-av-LSM-bloggen-period och så har jag inga högtalare nu när det vankas. du lär ju va helt galet spexig på ljud. massa plus för specialeffekter hursom. och för att du verkar ha så kul mens du gör allt. sweet.

  11. LSM Says:

    Alright, här kommer svar till alla på samma gång – men keep ‘em coming, ju mer feedback dess bättre!

    * Det i början var det absolut första jag läste in och låter lite tveksamt, håller med. Samma gäller i princip för radiopratar-tendenserna (jag har varit telefonförsäljare, det sitter i) – det blir bättre mot slutet av podcasten när jag blev mer avslappnad. I fortsättningen ska jag också ta om när jag säger fel.
    * Ja om micken, det blir rätt mycket pustande – ska kolla med Otto som kanske har en undangömd nånstans innan jag kollar på att köpa.
    * Jepp, de flåthande snubbarna var skitäckliga men jag tyckte också det var kul att läsa in… men inte alls lika roligt som Wikipedia-mannen och ”what a rack!”
    * Men ja, bli polare med mig! Du kommer inte att ångra det. Jag gillar vänner.
    * Låtlista to come
    * RSS-feed to come, kanske inte iTunes eftersom det skulle kunna bli copyright-problem för mig (eller?)
    * Jag har också damp på långa låtar vid fel tillfälle så jag fortsätter på snuttar.
    * Girth ftw!
    * Röster och effekter ftw också dårå
    * Asså angående musiken, jag skulle ju inte inte välja själv om jag hade nyare musik, bara behöva lägga mer tid på låtvalet och hålla mig lite mer informerad. Men jag fattar.
    * ”Fuck him ner i avloppsröret” är en karikatyr av din röst brorsan :)
    * Christ, aldrig tidigare publicerade podcast-inlägg? Vad tar ni mig för, en kreativ maskin? ;) Jag ska fundera lite på hur man kan lägga upp det.
    * Ska ta mig en funderare på längden också… Jag tänker att det är något man kan ladda ner och spara och lyssna på på bussen eller när man är ute och joggar eller nåt och inte nåt man lyssnar på medan man morgonsurfar, och det är ju lite avgörande för längden. Mer åsikter om kortare/längre?
    * Jag får välbehagsrysningar av blotta tanken på att någon är beroende av mig min blogg och tackar och tar emot.

  12. Eric L Says:

    Jag tycker allt är JÄTTEBRA. Ljudkvalitén skulle kunna vara bättre. -Sånt där P1-prat som är mjukt mot öronen. Vet inte ifall det finns en P1-plugin, men en bättre mic kanske vore nåt.

    Jag vill ha låtlistor. Man vill ju höra DIN musik oasvett ifall den är hipp eller inte.

    Längden är bra såvidare du känner att det är realistiskt att orka göra så långa i det långa loppet.

    Jag tycker ljudeffekterna (upp- och nerpitch) är onödiga. Fast det kanske är bra för ens attention span…?

    GO GIRL!!!

  13. Eric L Says:

    Jag ändrade mig, ljudeffekterna ÄR bra !!

  14. paris Says:

    jag är grymme imponerad. roligt och bra och ambitiöst. bra ljudkvalle, roligt med ljudeffekter, grym musik (skit i creddigheten föfan, huvudsaken är att det funkar med dig o det du säger o det gör det) och ja..jag gillart som fan.
    om det tekniska säger jag inte någe, för det kan jag inget om.

  15. Sofia Says:

    Jag gillart!
    Du kan ju läsa in från den gamla bloggen om du behöver material.
    Fast tycker inte att det gör något att det är nyss skrivet, det var ju coolt att höra dig läsa upp det.

  16. S. Says:

    Riktigt kul.

    Två små tycken bara:

    1. Behåll musiken som klipp, kanske lite kortare än vad de var nu.

    2. Skippa rösteffekterna. Jag tycker dom stör mer än roar.

    Annars var det djäkligt kul och bra.

    Ha det.


Kommentera

