Det ena och det andra

ons 3 Okt -07

Igår ville jag ju ge er chansen att bara koncentrera er på podcasten så jag höll igen hela dan, men det tar vi igen nu.

1. Efter semestern la jag den här som bakgrundsbild på min jobbdator:

Men när jag kom till jobbet igår kunde jag tacka Otto – som är bördig från huvudstaden – för att skrivbordet såg ut så här:

2. Apropå att växa upp i småstad/landet skriver RRR mycket träffande här.

3. Åh! Via Boing Boing:

”From the front to the back, as pages turn; Reading is a real fresh way to learn.” RUN-DMC appeared on the PBS children’s television show ”Reading Rainbow” in the mid-’80s, and this is the result.

Och förutom att det är hi-lar-ious, undrar vi förstås what’s up with the fag som leder barnprogrammet – med regnbåge i bakgrunden och allt – fick det se ut så på teve i USA på åttiotalet? Den lila teletubbien som Polen förbjöd för att den skulle ”inspirera barn till en homosexuell livsstil” bleknar i jämförelse. Sweet! Heja stirriga bögar på barnteve!

4. WoWrock är det nya riddarrock – de här svenskarna gör låtar om World of Warcraft och internet älskar det. Nu vill jag börja wowwa (WoW:a? spela WoW?) bara för att kunna lyssna på WoWrock och känna igen mig.

5. Jag tror inte jag har fitt-anthrax längre men däremot hjärtklappning / annalkande åderförkalkning och hemorrojder. (Det är faktiskt lite oroande, men i somras t ex var det ju hudcancer för hela slanten. Behöver jag nämna att min tandlossning som varit på väg i tio år är på väg nu och mina tuttar när som helst uppvisar tecken på bröstcancer?)

Kommentera

