En eloge till Fred

mån 8 Okt -07

Igår pratade jag på Skype med Najs Fred – mitt gamla ex – i fyrtiofem minuter. Jag och Fred var tillsammans i ungefär två år och det tog slut för ungefär tre och ett halvt år sen. It was the best of times, it was the worst of times. Nuförtiden ses vi kanske två gånger om året på en fika, och pratar någon gång däremellan.

Igår behövde jag ventilera & diskutera en rad sexuella issues med någon med kuk. Vad och varför är censurerat – till och med jag har privacy-principer (peppar peppar) – men det finns ingen bättre person i världen än Fred att ha en rolig, konstruktiv, klok, jordnära och rimlig sexdiskussion med. Att jag kan kontakta honom out of nowhere och rakt upp och ner berätta om de mest intima detaljerna i mitt sexliv och det finns absolut inget awkward eller spänt eller laddat över det, inte ens om det passar att referera till det sex vi en gång hade. Och jag har inga problem att hitta orden fastän sexprat ofta låter så himla krystat på svenska.

– Nu blir du ju nästan skyldig att hålla mig uppdaterad om det här, säger han med blinking i rösten innan vi lägger på, och jag lovar leende att avlägga rapport.

Jag tycker att vi alla hurrar för Fred som är världens bästa ex.

5 Responses to “En eloge till Fred”

  1. Bästisen Says:

    Word. Till och med jag tycker han är världen bästa ex, och han är inte ens mitt :)

  2. paris Says:

    åh hurra, vad fint att ha en sån god relation till sitt ex.

  3. Suss Says:

    hurra hurra!

  4. LSM Says:

    Hurra!

    FYI: Fred var för ödmjuk för att ge sig tillkänna på bloggen men tackade rodnande för uppmärksamheten via mail.

  5. Matilda Says:

    Åh Fred. Hurra!


Kommentera

