LSM gör det igen:

tis 9 Okt -07

avslöjar för det allmänna när populärkulturen är och tafsar på lajvkulturen! Inget fel i sig, men jag vill att ni alla ska veta vilken stil ni koppar* när ni inspireras av dagens Modefeber: det är inte Euginia Volodina för Flair, det är Pekkari med (k)niven anno 1220 typ.

lajvalert2.png

(Men dude, vem vill inte ha en jumpsuit-kofta med pyttekorta ben?)

* Koppa: skolgårdsslang för kopiera, åtminstone när man dealade disketter på nittiotalet.

6 Responses to “LSM gör det igen:”

  1. LSM Says:

    PS. Jag tycker att det är väldigt roligt att Otto tycker att det är alldeles fel när jag refererar någonting till lajvkulturen såhär. ”Haha, vilken lajvlåt,” säger jag kanske om nåt på teve, och det gör ont i Ottos hjärta att jag kallar något som vagt påminner om medeltiden för lajv-whatever. ”Men tror du att de är inspirerade av lajv eller?” frågar han. ”Nej men det låter lite som en lajvlåt, I’m making a funny here,” säger jag. ”Mhm,” svarar han lite övertydligt och ser lidande ut.

    Väldigt roligt, väldigt Otto.

  2. Freddan Says:

    Hahaha!
    Vad… fint, eller så. Don´t cut ém no slack!

  3. paris Says:

    men jumpsuit – DESSUTOM med strumpbyxor under – är det bara jag som blivit såpass tantig att jag tänker på det praktiska i plagg. och hur praktiskt är det med en sådan när man stått i krogtoakö en halvtimme och fittan håller på att sprängas av kissnödighet? krånglig!

  4. LSM Says:

    Absolut! Det är därför man egentligen vill ha en jumpsuit med tryckknappar i grenen, men då är man så tillbaka på blöjstadiet att det inte är okej längre no matter how much vi lever i det infantila samhället…

    Så tillsvidare får man väl acceptera att det finns praktiska och opraktiska kläder. Vill man vara fin får man lida pin, som mormor alltid sa. Jag har en jumpsuit jag sover i, och visst är det lite bökigt att kissa med även tröjan nere vid knäna, men man vänjer sig.

  5. masha Says:

    jag köpte en body när jag var i usa. jag hade en body redan innan. den gamla bodyn har knappar i grenen, det har inte den nya. jätteopraktiskt. varje gång man ska kissa måste man klä av sig så att man är näck på hela överkroppen. extra bökigt blir det såklart om man är full och är inställd på den gamla bodyns konstruktion. det jag egentligen skulle säga är att jag vill ha jumpsuit-koftan, hur opraktisk den än må vara. den är underbar.

  6. LSM Says:

    Visst är den!


Kommentera

