På det sjätte smäller det

sön 21 Okt -07

Jag har just tagit på mig ett omöjligt, skrattretande och fullständigt genom-awesome uppdrag.

What: Writing one 50,000-word novel [ca 175 sidor] from scratch in a month’s time.

Who: You! We can’t do this unless we have some other people trying it as well. Let’s write laughably awful yet lengthy prose together.

Jag har signat upp för NaNoWriMos National Novel Writing Month (som inte är det minsta nationell utan välkomnar oss utländska författare med lika öppna armar) första till trettionde november 2007. Här ska skrivas roman. Och inte vilken roman som helst:

Because of the limited writing window, the ONLY thing that matters in NaNoWriMo is output. It’s all about quantity, not quality. The kamikaze approach forces you to lower your expectations, take risks, and write on the fly. Make no mistake: You will be writing a lot of crap.

Jag har en lös idé för en halsbrytande hundrasjuttiofemsidors kvalitetsmässig bergochdalbana: den bloggande kidnapparen. Lägg till hans offer Sixten, Sixtens mamma som gömmer senegalesiska män i källaren och en hemlig spam-copywriter som ägnar dagarna åt att komma på nya sätt att skriva att MegaDik förstorar sin penis.

6 Responses to “På det sjätte smäller det”

  1. Matilda Says:

    ÅH! Jag hoppas vi får läsa!

  2. kaia Says:

    Oooh. Det gjorde jag förra året. Hur kul som helst. Den blev klar också. Dvs det är faktiskt möjligt.

  3. Bästisen Says:

    Check. Min polare I här, den neurotiska, hon är med och arrangerar den svenska. Roligt… I den svenska är inte inställning alls lika ”det här kommer att bli skräp”-inriktad. Eller kanske är det bara hon. Folk har i alla fall gjort det.

  4. LSM Says:

    Matilda – ooh ja, jag har en rolig plan för det.

    Kaia – gött! Blev den bra, din bok? På engelska antar jag?

    Bästisen – intressant, har du en länk till den svenska?

  5. paris Says:

    jag vill också ha länk till den svenska!

  6. kaia Says:

    Ärligt talat vet jag inte, eftersom jag inte klarat av att läsa det då det hela avslutades SAMMA DAG som något inte så kul hände i mitt dåvarande förhållande. Det bara ligger där det ligger och påminner mig om att jag kan skriva 50,000 ord.


Kommentera

