Nä nu.

tor 1 Nov -07

Det finns många svåra eller jobbiga, tids- och energikrävande saker man kan försöka sig på. Vissa av dem misslyckas jag alltid med; allting som handlar om att börja det hälsosamma livet till exempel. Andra lyckas jag alltid med; allting som i slutändan innebär att du ska skicka in ett dokument till en deadline till exempel.

Men jag har bestämt mig för att göra något oändligt mycket svårare och för mig själv mycket viktigare än att börja träna, äta varierad kost eller skriva femtiotusen ord på en månad.

Jag ska hålla humöret uppe de sista månaderna på det här jobbet. Vi vet att det finns saker här vi inte tycker om och inte kan jobba med i längden, och vi vet också att vi är på väg upp upp och iväg till nya kreativa och karriärsmässiga höjder – men inte än på kanske ett halvår eller så, och för mig själv och mina kollegor behöver jag uppbåda passion för jobbet igen för att överhuvudtaget överleva.

Jag är trött på att vara sur och bitter.

Jag vill kasta mig över varje ny brief med känslan av att det är det här projektet vi kan skriva guldlejon-idéerna på, jag vill gå till jobbet med ett leende och jag vill skämta glatt och inte bittert när vi har möten i boardis.

Och den skillnaden finns på ett enda ställe: i mitt huvud.

2 Responses to “Nä nu.”

  1. Sassy Says:

    På tal om något helt annat, jag kräver en ny layout på bloggen. Det ä helt OMÖJLIGT att smygsurfa på jobbet när något blinkar i neon på skärmen.

    Några av mina arbetskamrater har redan gått förbi och sagt ”Men Sassy! Herregud, vad gör du?” och trots att jag bittert hävdar att jag är på rast är det tydligen inte okej att läsa om love, sex och money på arbetsplatsen…

  2. LSM Says:

    Jag håller med. Det blir ganska pinsamt ganska ofta. Jag ska knåpa ihop något.


Kommentera

