Okej – okej!

lör 3 Nov -07

Okej, varför har ingen kommentaret på det geniala gästbloggsinlägget?

och OKEJ JAG HÅNGLA IGÅR, FATTA och inte med Syntluggen heller! Men kanske med hans kvinnliga motsvarighet, haha. En glasögon-indones som jobbar med DATA! och gillar Sagan om Ringen! People jag går i barndom. Full circle, som Otto skulle säga. Men hon är cool. Hon ser ut som Erin i Ghost World fast i baggyjeans och t-shirt. Hon är kompis till mytomanflatan som försvann som jag dejtade några gånger förra året. Jag sa inte ”I’ve always liked you, can we kiss now” men jag tänkte och så kysstes vi ändå och sen sa jag att jag tänkt säga det.

Jag gick ensam på flatklubb eftersom Schatje bailed out on me, men lyckades med det fantastiska konststycket att ha skitkul ändå. Är stolt över mig själv för att jag 1) trots att jag kom ensam vågade vara utstickande adorable i jumpsuit, tropiska plastblommor i håret och höga klackar (funderade på att fega ur men tänkte Mystery Method peacock theory och fräste på), 2) vågade prata med absolut coolaste hottaste brudarna på stället (afrochicks i färgglada klänningar och snygga sneakers) och dansade med en av dem (med uppmuntrande tjoanden från henne när vi skakade rumpa ihop) ända tills den andra drog iväg med dem båda, och 3) för att jag blev inspanad av värsta grymma street-femmen och dansade med henne tills jag bad att få bjuda på en drink, hon svepte sitt glas vitt och tröttnade på mig.

Och det var då jag hittade mytoman-Josies gamla gäng, the Asian L Word, som jag var på karaokekväll hos en gång för evigheter sen, och det ena ledde till det andra som man brukar säga.

– Känner du att du är mer flata än nånsin nu? frågade Sassy vid frukosten.
– Nej, jag är lika mycket eller lite flata som vanligt, log jag och tänkte på fyrkantiga glasögon och mjuka lovehandles under t-shirten.

3 Responses to “Okej – okej!”

  1. Suss Says:

    Å men jag vill kommentera, jag vet bara inte vad jag ska säga… jag har svårt att fatta varför någon skulle vilja vara man att börja med..

    min syster läste LSM som Lee Soo Man och hade jättekul åt det… (varför det är kul kan jag ta en annan gång :P). Hon kände också igen sig i ”fyrkantiga glasögon och mjuka lovehandles under t-shirten” lol, liksom. Hon ber dig vänligen sluta tänka på henne ;)

  2. paris Says:

    jag vill verkligen kommentera men det var så mycket argumentation och diskussion, jag måste hinna fundera över alltihop innan jag kan säga något (norrlänning down to the bone ibland)

  3. Bro Says:

    Speaking of Mystery, hahaha vilken snubbe alltså… satt och youtubade på honom såhär på bakfyllan och fatta vilka härliga teorier han har om kvinnor, såhär när du å bästisen bloggar om feminism, här är en av hans lektioner… ”We’re not IBMs, We’re VIC20s” säger han i slutet… ja men han e fan en jävla 60-talsminiräknare eller nåt.


Kommentera

