Death match

tis 13 Nov -07

Så jag var ju på dejt med Erin i söndags – vi käkade middag och pratade om allt möjligt (från barndom till den försvunna mytomanen till OpenOffice till svenska kartan) och sen gick vi och såg grymma filmen Atonement på bio, höll hand och hånglade i mörkret, och när jag följde henne ända till korsvägen i parken kysstes vi länge och fint medan tunga regndroppar föll på våra huvuden och vi höll om varandra som michelingubbar med alla jackor och vantar emellan.

Och bara några timmar tidigare hade jag varit på någon slags konstig spännande brunch med en massa andra människor hemma hos Mustaschen som var rolig och trevlig och lagade fattiga riddare med finess och log mot mig med snälla ögon och jobbar i samma värld som jag och pratade om gif-animationer och shrooms. (Han uttalade det giff, inte djiff)

Och ikväll ska jag träffa Erin igen, hon kommer hem till mig på en film på min laptop i min säng.

Erin har fallit för min underbara charm, Mustaschen har det inte än (och om han någonsin fick fyllehälsningen jag skickade med hans kompis att jag ”totally would sleep with him” eller inte, det vet jag inte, och inte om det är plus eller minus för min del heller). Men han är ju grym asså. Men hon är jättefin. Men han är… Oh my. Det är dags för en dödsmatch.

Rond ett: Ålder.
Erin 26 år – Mustaschen 23 år.
Mustaschen är precis lika gammal som jag och Otto sa att då kan ni ju bonda om hur unga och framgångsrika ni är. Vilket vore jävligt najs, hähä. Erin är å andra sidan säkert både mognare och stabilare.
Oavgjort.

Rond två: Kön.
Erin tjej – Mustaschen snubbe.
Det är ju lite coolare att vara tjej.
Erin 1 – Mustaschen 0.

Rond tre: Läggning.
Erin lesbisk – Mustaschen straight.
Same shit, different haircuts. Den som swings both ways klår dem båda två, naturligtvis ;)
Oavgjort.

Rond tre: Nationalitet.
Erin holländska/indones – Mustaschen amerikan.
Otto tycker återigen att Muschen vinner och jag är lite svag för amerikanska killar (rätt sort, gubevars) men det är lite coolt med någon som har indonesiska som sitt hemliga språk (som jag har svenskan).
Oavgjort.

Rond fyra: Facial feats.
Erin glasögon – Mustaschen vaxade snurrmustascher.
Inget emot glasögon men DUDE, de mustascherna. Oslagbara.
Erin 1 – Mustaschen 1.

Rond fem: Frisyr.
Erin snelugg – Mustaschen krullhår.
Oavgjort.

Rond sex: Yrke.
Erin f d nätverkstekniker, pluggar numera till socialarbetare – Mustaschen interaktiv kreatör på internationell byrå.
Sorry men OH SNAP, Erin. Den här väger jävligt tungt. När byråvärlden konsumerar all din tid är det mycket lättare att hänga med andra i samma sits.
Erin 1 – Mustaschen 2.

Rond sju: Samtalsämnen.
Erin prata allvar – Mustaschen prata skämt.
Åh, man vill ju ha båda två.
Oavgjort.

Rond åtta: Lastbarhet.
Erin dricker inte – Mustaschen gör (lätta?) droger.
Sorry men jag gillar min alkohol och det är synd att inte kunna dela festkvällar på samma sätt… Då blir det hellre någon som är mera party all over, åtminstone i den här ytliga matchen.
Erin 1 – Mustaschen 3.

Rond nio: Relation till mig.
Erin lätt mer än halva inne – Mustaschen lätt mindre än halva inne.
Erin 2 – Mustaschen 3.

Rond tio: Current facebook status
Erin is [babelfishat från indonesiska; i’m so evil!] she happy grotto? ah confused – Mustaschen is what. a. weekend.
Happy grotto floats my boat anytime. Och förvirrade är vi väl allihopa.
Erin 3 – Mustaschen 3.

OAVGJORT!!!

8 Responses to “Death match”

  1. Sassy Says:

    Men hallå, klart du vet vem du gillar mest egentligen. Sluta vara så mesig och gör en riktig match!

  2. LSM Says:

    It’s not that easy!

  3. Otto Says:

    Men åååååh, hela matchen är ju riggad. Du fuskade ju till det för att få lika, alla vet ju att mustachen vinner (bara läsa mellan raderna). Då vågar bara inte erkänna det för du vill safe:a med erin du har halva-inne med. Alla vet.

  4. LSM Says:

    Men okej okej det är klart ni har rätt.

    Fast jag riggade inte matchen; jag visste faktiskt inte hur den skulle sluta. Det bara bidde så. Men sen är kanske inte dödsmatch mellan statsen det som egentligen avgör… Men ja, det är klart att Erin egentligen bara är safe-alternativet.

    Fast jag känner ju inte Muschen alls. Och det är därför det liksom inte är så enkelt.

  5. Kate Says:

    Kanske du bara vill ha mustachen för att han inte är lika medgörlig som Erin?

  6. LSM Says:

    Definitivt… och för att han är coolare.

    (Här bryr vi oss om det som spelar roll)

    (Men som min terapeut en gång påpekade, om man verkligen gillar någon så bryr man sig ju inte om deras ocoolhet eller ens olikheter, då vill man bara överbrygga allt sånt)

  7. paris Says:

    fast både du och jag vet, LSM, att det ju faktiskt inte går att överbrygga allt sånt. in the end spelar det det roll. det här var bäst:
    ”Rond två: Kön.
    Erin tjej – Mustaschen snubbe.
    Det är ju lite coolare att vara tjej.
    Erin 1 – Mustaschen 0.

    Rond tre: Läggning.
    Erin lesbisk – Mustaschen straight.
    Same shit, different haircuts. Den som swings both ways klår dem båda två, naturligtvis ;)
    Oavgjort.”

    bisexuell tjej är naturligtvis det absolut coolaste av allt hehe.

  8. LSM Says:

    Paris – klart det är!!!!!!!!! :)


Kommentera

