Spot on.

ons 28 Nov -07

Hört vid kaffeapparaten om en bitchig kvinnlig chef: ”If she was a man she’d have had a really small dick ‘cause there’s something she’s fucking making up for.” Slagit dig att hennes kuk i själva verket är så liten att den inte ens finns? Det om något måste man väl väga upp i den här världen. Jag kanske också tycker hon är en känslokall bitch, men jag tror tyvärr att hon aldrig skulle hamnat i den position hon är utan att vara det.

3 Responses to “Spot on.”

  1. Mr Nice guy Says:

    Det beror väl helt på om hon är kall och rak men har rätt, eller om hon är hård och skäller som en liten hund med mindervärdeskomplex men har fel.

    Jag hoppas verkligen inte att kvinnor måste bete sig som män med dålig självkänsla för att få vara chefer… istället kanske vi kan hoppas på att bra ledare blir chefer? Jag vill se mer chefer med stora mentala cahones (oavsett kön). Men jag kanske missförstår ditt budskap?

  2. LSM Says:

    Det är klart att jag också vill se män och kvinnor som tror på varandra och styr med naturlig auktoritet istället för hårdhandskar.

    Tyvärr tror jag att kvinnors inneboende auktoritet hålls tillbaka mycket mer än mäns i dagens samhälle, och för att ta sig uppåt måste de/vi slåss med hårdhandskarna.

    Läs ”Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra” om just det här med kvinnor (=kvinnligt genus) och karriär, hands-on och intressant och utan biologistiskt skitsnack.

  3. Fröken Lund Says:

    Touché. Fan vad man får kompensera för avsaknaden av en snopp. Ifrågasatt blir man som fan längs vägen också. Det skulle vara jäkligt skönt att vara kille för en dag och se hur man upplever sin auktoritet som man.


Kommentera

