Det var kul så länge det varade

mån 3 Dec -07

I fredags trodde jag att Mustaschen var över mig efter hans skumma sms, men det fick en förklaring. I lördags stötte jag på honom ute (okej, jag erkänner, jag visste att han skulle dit och det var halva anledningen att jag också ville dit) och han verkade på men mådde illa och gick hem tidigt. I söndags var jag där på brunch som vanligt men behövde gå innan det blev chans att vara ensamma (och då stannade jag ändå över fyra timmar). Idag ringde jag och ville hänga. Han är förkyld ser man på, orkar inte hänga ikväll. Skulle ringa om han ändrade sig. Jojo. Lämnar landet nästa onsdag så jag tänkte att man fick ligga i lite om man skulle hinna ligga lite, men han har väl tröttnat.

Som jag skrev i mitt helginlägg, jag fattar inte varför de alltid tröttnar, snubbarna. Eller gör de det? Men om de inte tröttnat, vad håller de då på med? Förväntar sig att man ska höra av sig igen och igen tills det passar dem? I’m so over that. Nu får han höra av sig om han vill ses. Eller så ramlar vi väl in i varandra till helgen.

Det var kul så länge det varade och jag började just känna lite tillgivenhet för det lilla yrvädret, cute laugh and sexy little ass liksom, men jag vägrar vara jobbig tjejstalker i status-underläge, då får det hellre vara.

Uppdatering: Ja men det är klart att jag övertolkar, nojar och självömkar, vem tar ni mig för? En normal mogen vuxen människa som kan hantera relationer? ;)

21 Responses to “Det var kul så länge det varade”

  1. Jennie Says:

    Det är bara de snälla killarna som inte tröttnar på en och de vill man inte ha.

  2. Anonym Says:

    Men herregud, det har gått, vadå, fyra dagar? Han kanske bara inte mår så bra om han mådde illa i lördags och är förkyld nu? Så synd är det inte om dig, du överreagerar.

  3. a Says:

    Han kanske är jävligt snorig, inte så ligg-vänligt. Eller rädd för att bli sårad? He he. Eller har en tjej hemma och det dåliga samvetet börjar göra sig påmint?

  4. LSM Says:

    Jennie: Och tjejerna. Och dem vill jag ha tills de börjar marathon-smsa tjugo gånger om dagen och jag får panik.

    Anonym: hahahaha det är klart jag överreagerar. Överreagera is what I do best! Jag sitter på min kammare och har försökt ligga med honom i fyra dagar, klart att jag tycker att han måste vara redo när jag är det. Ta mig med en nypa salt :)

    a: Han är nog lite snorig men mest lite trött på mitt konstanta pushande. Cut me some slack ffs, tänker han och röker lite weed istället för att ligga. Tjej i Amerika? Det vore nåt det. Börjar bli tradition.

  5. Kate Says:

    Varför fick VI den genen?
    Bara för att killar saknar en del av sina kromosomer, vilket verka vara empati… Stå på dig syster!
    Den som vågar erkänna stolthet är..ehh..modig?

  6. Mr Nice guy Says:

    Skönt att du vet vad det beror på iaf :) Efterhängsenhet kan faktiskt paja de flesta icke-kärleksrelationer.

    Det handlar om balans. Man vill ligga med någon som är på samma nivå. Inte någon som visar sig mer desperat och ringer hela tiden. (aka sänker sitt värde)

  7. Sara Says:

    Men den där balansen, infinner den sig någonsin? Är det inte alltid lite lite obalans? Även om strukturerna kan förändras över tid tror jag att det är en aning utopiskt att tänka att man ska vara exakt lika kära/efterhängsna hela tiden.

  8. LSM Says:

    En sak som jag tycker är lite intressant är hur alla tjejer som kommenterar på det här inlägget (förutsatt att a och anonym är tjejer, men det tror jag att de är, am I right?) skriver ”men tänk inte på det” eller ”ja gud killar”, medan de enda två killarna – av vilka en kommenterat på msn och inte på bloggen – säger ”häng inte efter bara”.

    Han på msn sa till och med ”byt”. ”Nästa gång, testa att inte höra av dig alls. Och skit i den här om han inte hör av sig tillbaka.”

    För det är ju så. Maktrelationerna i det här samhället placerar oss med fitta i den sortens underläge och det är jäkligt svårt att ta sig ur det och att vara den coola bruden som rycker på axlarna – när allt man lärt sig säger till en att definiera sig själv utifrån sina relationer, framför allt med män. När de vill ha mig är jag awesome. Och när de inte vill det? Om vi kunde bekräfta oss själva istället för att vara beroende av den där som aldrig ringer tillbaka tror jag att tjejers tendens till ”passive stalking” (som en tidning kallade mitt beteende att ”råka” ramla in i någon) skulle vara mycket mindre av en issue.

  9. paris Says:

    åhhh LSM du sa det så JÄVLA bra i den sista kommentaren. dvs du skrev det som jag tänkte skriva hehe.

  10. måns Says:

    Halkade in på din här för ca 2 veckor sedan och vill bara säga att jag är överväldigad. Du gör min dag! Önskar att jag kände dig (eller inte…)

  11. a Says:

    Jo, visst är jag tjej (ser inte du mailadressen förresten? Vem är den då till för?).

    Jag håller väl med han på msn egentligen, skit i honom och hör inte av dig. Men, det funkar ju bara om det görs av rätt anledning. För att du ärligt inte har nån lust att jaga, då får det hellre vara. Inte som en taktik, då blir det bara värre om han sen inte hör av sig, sänker självförtroendet och slutar ofelbart i fyllesms.

  12. LSM Says:

    måns: Jag är nästan lika rolig i verkliga livet! :) Och stort tack.

    a: Visst gör jag det, men då måste jag gå in och kika efter och det brukar jag oftast vara för lat för. Men nu ser jag ju! Klart kvinna. Och ja, jag håller ju med, att köra nån slags silent treatment när allt man vill är att smsa ”i just bought fuck-me-underwear. please?” – det kommer ju aldrig att gå.

    Men för tillfället bidar jag min tid. Blev just inbjuden av hans bästa polare till deras hejdåfest så jag har en sista chans iaf.

  13. Suss Says:

    Mr Nice Guy: Alltså, ska man ligga bara för liggandets skull så måste man vara säker på att den andre/andra också bara är ute efter och intresserad av liggande för dess skull. Om man själv, eller den andre/andra tror/önskar/hoppas/vill att det ska bli ”något annat” så är det ju klart att det kommer att bli pannkaka av alltihop. ”Desperationen” kan ju faktiskt bero på att den andre/andra faktiskt verkligen gillar dig…

    men LSM: vem har lärt dig att du ska definiera dig utifrån dina realtioner (och speciellt med män)? Vem har sagt att vi inte får bekräfta oss själva?

    Och makt är inget man tar, det är något som ges. Och du behöver inte ge makt till någon om du inte vill.

  14. Samma anonym som ovan Says:

    Det kanske inte framgick förut, men det jag menade var att du skulle tagga ner, inte höra av dig så mycket, och inte överreagera.

    Jag tror att det är såna som du, som automatiskt sätter tjejen i underläge, bara för att hon är tjej, som göra att hon faktiskt ofta hamnar i underläge också.

    Jag känner många killar som sitter och tolkar sms i timmar, får panik när någon inte hör av sig på två dar och tror att det är slut om deras partner drickeröl med polarna en kväll.

    Det är klart att dina killkompisar aldrig skulle erkänna för dig att de gjorde så, om de visste att du tycker att det är tjejigt.

  15. jojo Says:

    ”makt är inget man får, det är nåt man tar” hörde jag igår, och nu detta…

    det är nåt man gör i say! vare sig man vill eller inte.

    tack lsm för en cool blogg! hittade hit via paris och är nu beroende av er båda:)

  16. Kate Says:

    Så länge man är med på vad det handlar om från start så borde det ju inte finnas ngr frågetecken?
    Oavsett om man är tjej eller kille.

  17. LSM Says:

    jojo: tack! We’re a good team aren’t we?

    Kate/Suss: Ja. Ärlighet framför allt, så undviker man missförstånd.

    Alla: Jag generaliserar när jag pratar om tjejer och killar här. Och det är alltid farligt att generalisera (men jag tar för givet att alla vet att jag inte menar att ”de båda könen” ”naturligt” ”är menade” att vara på det ena eller andra sättet).

    Å ena sidan är det en nödvändighet för att man överhuvudtaget ska kunna tänka genus, feminism osv – du måste isolera företeelser och binda dem till ett kollektiv för att kunna klassa det som ett problem och göra någonting åt det. Om vi säger att allt beror på individen osynliggör vi det systematiska, och jag är övertygad om att vi lever i ett samhälle som systematiskt gynnar män på fler plan än vi kan räkna. Håller man inte med om det kommer vi nog aldrig kunna mötas i den här diskussionen.

    Men sedan har vi, som både Anonym och Suss tar upp, det här med att man genom att erkänna sig själv som offer också binder sig själv vid en offerroll. Statusen som Nice guy pratar om binder sig vid klyschorna därför att vi utgår från dem.

    Det finns naturligtvis en massa människor som inte lever utifrån generaliseringar, som inte lever klyschan. Det är fint och jag beundrar det. Sedan finns det människor som lever klyschorna men som aldrig skulle erkänna det, för det är ”fult” att vara i den positionen (och där har jag beufnnit mig många gånger). Det har både en poäng – om vi låtsas att vi är friare än vad vi är kanske vi snart blir det, eller åtminstone gör vi det lättare för andra att vara det – men också ett kontraproduktivt syfte: för återigen, om vi inte erkänner problemen kan vi inte göra något åt dem.

    Och till sist vill jag påpeka för Anonym att mina killkompisar visst erkänner för mig att de också gör sånt. Vi lever ju inte på stenåldern. Klart jag inte tror att killar aldrig nojar – om jag uppfattades så tar jag tillbaka det, för det menade jag absolut inte.

  18. Panso Says:

    oj, va intressant! jag tycker word på allt suss sa. det här med att vi kvinnor skulle definiera oss utifrån våra relationer är inte sant. det gör män också i lika hög/låg grad, det går bara till på olika sätt. jag tror det handlar om något annat. att söka utifrån det man borde ge till sig själv. klart man kan använda sina feministiska glasögon, men ibland tror jag att man når skeva slutsatser om man inte kan ta av sig dem ibland.

    ta tillbaka makten!

  19. LSM Says:

    Btw… Anonym, du skriver ”Jag tror att det är såna som du, som automatiskt sätter tjejen i underläge, bara för att hon är tjej, som göra att hon faktiskt ofta hamnar i underläge också.”

    Att du lägger ansvaret för kvinnlig underordning på ”såna som mig” känns lite overkill, okej? It’s a fucking samhällsordning, och vi upprätthåller den alla på olika sätt, i medvetna och omedvetna val.

  20. Kate Says:

    Könssamhälle är jobbigt när det bara finns två kön.

  21. Kate Says:

    Fast egentligen tror jag att mustaschen har gått och kärat ner sig i ditt underbara svenska jag.
    Och det kan han inte riktigt kontrollera, därför spelar han svår. :D
    Äh..vilken jävla diskussion det blev!


Kommentera

