Men såklart

sön 9 Dec -07

Joråsåatteh man vart ju fetdissad. Han pratade inte med mig på hela kvällen och jag typ whatever, massa folk jag kände var där och jag spelade cool och var skitsnygg och några creddiga snyggon stötte på mig, men mot slutet av festen liksom råkade han röra vid mig någon gång för mycket när han gick förbi så jag fick väl upp hoppet, tänkte att min kall-och-distant-plan hade lyckats – sen somnade jag i soffan medan de hade Guitarhero-efterfest och next thing I know är han på nedervåningen i sitt rum med den enda andra tjejen som var kvar. Då tog jag mina grejer och gick.

Klockan är 06:43, jag är hemma i mitt rum, jag är full och bitter och undrar vad i helvete jag gjorde för fel.

7 Responses to “Men såklart”

  1. camila Says:

    klockan är 06:06, jag är hemma i mitt rum, minus bitter.

    jag hoppas för allt i världen att du inser att du gjorde rätt. gå därifrån var rätt. den killen är absolut inte VÄRD dig.

  2. Mr Nice guy Says:

    kl 11.51 jag är uppe och pigg eftersom jag var mogen nog att inte nappa på erbjudandet om efterfest hela natten… (skjut mig, jag har blivit gammal ;)

    tyvärr måste jag nog introducera teorin om att den här killen ville maximera sin självförtroendeboost med att ragga upp någon ny istället för att satsa på ett säkert kort.

    om det är ett spel där ute så kan det vara så att chansen till en ny fjäder i hatten är mer värd än att faktiskt få ligga i slutändan, särskilt om han vet att allt han behöver göra är att gå ut och hämta tjejen som ligger i soffan om han skulle misslyckas att släpa hem något nytt…

    med andra ord, felet du gjorde var på sin höjd att vilja ligga med en player igen. accpetera att det fint det ni hade, när ni hade det. i övrigt ska du inte gräma dig tycker jag. (i det fall du faktiskt hade någon form av känslor/framtida förhoppningar om denna kille: se kommentar ovan)

  3. Bro Says:

    Vad du gjorde för fel? Om du ville spela det dekadenta Spelet – skulle du raggat upp nån annan just for show, eller för jakten/fjädern i hatten som Nice guy skriver, efter att mustaschen ignorerat dig i ungefär 10 minuter, och han skulle varit 100% DUMPAD, även i ditt sinne. Till Spelet hör att (för sig själv, aldrig högt) totalt idiotförklara någon som inte vill ha dig efter minsta visat ointresse från dennes sida.

    Om du däremot inte spelade Spelet så spelade ju inget någon roll – du visste ju egentligen att snubben inte var intresserad och då gjorde det ju inget att han hoppade i säng med nån annan. Skit i honom är summan av kardemumman! ;)

  4. LSM Says:

    Mr Nice – håller helt med, och det förklarar också hur han betett sig. När han visste att han kunde få mig och att det inte bara var en engångsgrej tappade han intresset; han hade fått sin bekräftelse och kunde gå vidare – för hur avslappnad jag än var hymlade jag ju inte med mina avsikter.

    Bro – fast jag stod ju typ och blev stött på av massa folk och jag var inte direkt avvisande, så jag vet inte. Och nej, jag spelade inget spel, det funkar inte för mig, och även om jag inte hade Känslor för honom så suger det alltid att bli dissad.

  5. Sassy Says:

    Men så visste du väl redan innan att du avr dissad också? Jag tror ”felet” om du nu så gärna vill hitta ett sånt, var att gå på hans fest utan att vara inbjuden av honom. Liksom tränga sig på och ta för givet att han vill.

  6. LSM Says:

    Hörrödu, nu var det ju faktiskt så att jag var inbjuden – ett par gånger dessutom – av hans kompis/flatmate som också hade festen minst lika mycket som honom, och vars hejdåfest jag absolut hade gått på även om inte Musctaschen varit där.

    Men du behöver inte hitta ett fel. Det var något jag undrade när klockan var 06:43 och jag var full och bitter.

  7. Åsa Says:

    Det är som här borta i västerlandet bland dom elaka kungarna… SpelaSpelet och inte verka intresserad ska tydligen fungera. Fast när jag för en gång skulle försökte göra det gick det nästan sämre.

    Det är väl bara att konstatera att han inte var någe bra för dig och försöka komma över bitterheten?! Wow, tänk om jag kunde lyssna till mina egna råd.

    Tack för allt bra du skriver. Jag lyssnar mer till dina ord än mina egna tankar ;)


Kommentera

