Nerdin’ it

mån 8 Okt -07

Efter att jag berättade en i sig ointressant google-anekdot från morgonen hos Syntluggen i lördags (what, you’ve never googled with someone the morning after?) konstaterade Otto att Syntis var web 1.0 och jag web 2.0. En jämförande uppställning mellan de två hittas här, men de riktiga godbitarna finns i kommentarerna:

Web 1.0 was one-way, Web 2.0 is two-way.
Web 1.0 was top down, Web 2.0 is bottom up.
Web 1.0 was a bubble, Web 2.0 is a Bubbl™ (beta).

Web 2.0, I’m living it liksom. Haha.

På tal om webb… Även om det inte är mitt egentliga jobb kommer det perioder när jag måste knacka kod dagarna i ända. Det är inte hardcore-kodande på något sätt (xhtml/css, ibland en släng php) och det handlar uteslutande om hemsidor, men ändå. Idag håller vi på att försöka anpassa projektet till Internet Explorer.

Det här kommer inte som en chock för någon som är insatt, men seriöst – jag hatar Internet Explorer. När Robban här på jobbet kom förbi och jag sade det skrattade han och sa att det bara var min kod som var dålig. Dude! sa jag och visade att jag inte var ensam:

ihateie.png

När jag sedan började klicka runt på resultaten var jag tvungen att fnittra för mig själv. Jag blir rörd av sånt här:

1d2255.gif 9dd068.png 30a3ad.png 878b94.gif 5103e4.png 3c98eb.gif

When we’re at it – so web 1.0!

duh.gif exploit.gif idiotexpl.gif ie5alive.gif iedicks.gif ieexplode.gif ieide.gif ieisevil.gif ieshitani.gif nukeieani.gif nazisoft.gif

3 Responses to “Nerdin’ it”

  1. J Says:

    Det är ju om koden är ”bra” som den inte funkar i Explorer :)

  2. Freddan Says:

    Lovely…

    Internet Explorer:
    15.100.000 kodare kan inte ha fel :-)
    (sa mac-user)


Lämna en kommentar